Снимка: Ройтерс
fallback

Американският софтуерен концерн Microsoft напредва бавно на хардуерния фронт. Според оценките на анализатора от UBS Брент Тил компанията е успяла да продаде през четвъртото фискално тримесечие едва 1 млн. броя от своя таблет Surface RT. По този начин специалистът коригира значително в негативна посока своята прогноза. Преди това Тил прогнозираше продажба на цели 2 млн. таблета с Windows.

В доклада си анализаторът посочва две причини за ниските продажби: конкуренцията от страна на iPad на Apple и ограниченото разпространение. Базираната в Редмънд компания първоначално предложи устройството си само в своя онлайн магазин, както и в магазините си в САЩ, Канада и Пуерто Рико. Едва в средата на декември таблетът е наличен и в електронните магазини в САЩ и Австралия.

Подобна песимистична прогноза в началото на месеца даде и Рода Александър от IHS iSuppli. Тя смята, че между октомври и декември 1,3 млн. броя Surface RT са намерили купувач. “Бих била изненадана, ако са значително повече”, заяви анализаторът в разговор за News.com.Hidden Field

През юли 2012 г. главният изпълнителен директор на Microsoft Стив Балмър постави за цел пред компанията през 2013 г. да бъдат продадени няколко милиона таблета. Въпреки това софтуерният гигант все още не е намекнал колко таблети в действителност са били предадени на клиенти от представянето им през октомври.

Към Surface Pro, който ще влезе в търговията по-късно през месеца, Тил има по-високи очаквания. За разлика от Surface RT вариантът Pro е таблет с пълна версия на Windows 8, и предоставя на потребителя всички десктоп приложения. Освен това той осигурява по-голяма изчислителна мощност и възможности, отколкото Surface RT.

Според Тил Surface Pro е е "обещаваща" алтернатива на iPad особено за корпоративните потребители. До края на текущата фискална 2013 година през юни Microsoft се очаква да продаде 2,5 милиона Pro Surface. За фискалната 2014 година може да бъдат продадени дори 8 милиона единици.

Според последните спекулации през тази година Microsoft може да разшири подразделението си за таблети, но също така и гамата от продукти. Според PC World през 2013 г. на пазара ще видим три нови версии с размери на екрана от 8,6 инча, 11,6 инча и 14,6 инча. Mini-моделът трябва да се базира подобно на Surface RT на ARM процесор. В двете по-големи версии ще има x86 процесори от AMD или Intel.

Още новини за технологичните компании четете в Investor.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

9

Гнафт

преди 11 години

Windows 8: шшш.гоогле.цом

8

Анонимен

преди 11 години

МС няма за цел да се бори за монопол на Сърфейса(про) си , с ниски цени, защото ще подлаши производителите на хардуеър . Да не забравяме че МС са само монтажници при хардуеъра , като Епъл- и зависят от тези с технологиите. Везсмислена е войната там.По важен за МС е успеха на Уиндоус8, който е най-голямото събитие и гейм-ченджър напоследък . И той е неизбежен.

7

Анонимен

преди 11 години

@6Извинявай, че пак трябва да те обидя, но голямата цел и бизнес на МС никога не е бил Сърфейса, както се опитват да го изкарат задръстените със сайдер мозъци. Особено пък РТ версията на Уиндоус и Сърфеис РТ дето ни ги завирате непрекъснато. МС просто създаде Сърфейс Про да покаже на хардуеър производителите къде да се насочат,и поведоха хорото!Ясно,че тези, с култОфМак татуировките няма да предадат религията си. Но не всички Мак ползватели са повредени, а избират което им върши по-добр работ

fallback