Снимка: архив, Булфото
fallback

Българският телекомуникационен бранш продължава да изпитва ефектите на намалялото потребителско търсене, предизвикано най-вече от свиването на доходите на населението, констатира телеком операторът Globul, чиито общи приходи през третото тримесечие на 2012 г. се свиват с 20,9% в сравнение със същия период на предишната година.

Причината за това сериозно намаление според самата компания е най-вече изключително рязкото намаление на цените за терминиране, въведено от регулатора от 1-и юли, както и в резултат от промяна в счетоводната политика на компанията, въведена през септември 2012 г. с цел хармонизация с практиките в ОТЕ Group.

Все по-силната конкуренция продължава да води до намаление на цените на дребно най-вече в корпоративния сегмент, а пазарът достигна точката на насищане с проникване на мобилните услуги от над 150%, смятат от компанията.

Приходите от услуги през периода са намалели с 25%, основно поради по-ниските цени за терминиране и промените в счетоводната политика на компанията. Ако не се взимат предвид новите цени за терминиране и промените в счетоводната политика на компанията, приходите от услуги на оператора за третото тримесечие на годината запазват нивото си от същия период на миналата година, въпреки нарастващата конкуренция, особено в бизнес сегмента.

Печалбата на Globul преди данъци, лихви и амортизации за третото тримесечие намалява със 17,3% в сравнение със същия период през миналата година, докато показателят за печалба преди данъци, лихви и амортизации като процент от общите приходи на компанията отбелязва ръст от 1,8 процентни пункта. За деветте месеца на годината печалбата е в размер на 106,6 млн. лева спрямо 116,9 млн. лева година по-рано, което представлява спад от 8,7%.

Клиентите на абонаментните програми на Globul обаче се увеличават и вече са над 2,7 милиона, като в края на септември са със 7,8% повече в сравнение с миналата година, или около 62% от всички клиенти на оператора. Въпреки продължаващата тенденция за миграция на потребителите от предплатени услуги към услуги на договор, броят на потребителите на предплатените услуги на компанията също е нараснал - с 4,8% за третото тримесечие на годината.

Средното месечно потребление на един потребител за периода продължава да расте и достига 156 минути, или с 3% повече от третото тримесечие на 2011 г., докато средният приход от един потребител намаля с около 30% до 11,30 лв.

Oще новини от света на комуникациите четете в Investor.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

16

az

преди 11 години

neka padat pe4albite na tiq mo6enici

15

Анонимен

преди 11 години

Да им падат печалбите още!!! Какво ми праштат SMS че ми е активиран безплатния интернет и цяла вечер проверявам 0,00 лв. А на сутринта 72 лева смета... Еми запалих ги и с телефона и с сметката ги запалих да го ду*ат

14

кожидеров

преди 11 години

Нищо им няма на тия *** горките те малко ли години ни драхо кожити като си спомням разговорите почнаха над 1лв на минута тогава не реваха а сега ревът

fallback