Възможно е в нашата галактика да има повече планети, на някои от които да има и условия за живот, отколкото се считаше по-рано.

За това говорят резултатите от последните научни изследвания, предаде BBC.

От тези данни може да се заключи, че половината звезди, аналогични на Слънцето и разположени в Млечния път, могат да имат планетни системи, аналогични на Слънчевата. Това считат учени от Университета в Аризона.

Според астрономите непосредствено в планетната система, в чийто състав влиза Земята, могат да се намерят все още неоткрити стотици светове. По-нататъшните изследвания може да изменят нашето понятие за процеса на формиране на планетите.

Учените базират своите заключения на резултатите от наблюденията на звездите, чиято маса е близка с тази на слънцето. Те открили наоколо няколко от най-младите с ореол от космически прах, от който може да се сформират планети.

Така по мнението на астрономи в покрайнините на Слънчевата система могат да се намират стотици малки небесни тела и дори замръзнали планети с аналогични на Земята размери.

Учените твърдят, че нашите представи за това, че в Слънчевата система има девет планети, може да бъдат подложени на съмнение. Възможно е в съседство с нас да има стотици ако не и хиляди планети, за които ние не знаем.

Така в пояса Койпер, след Нептун, са открити още много планети, които не отстъпват по големина на Плутон. Според учени от НАСА някои от тези планети могат да бъдат в замръзнало състояние.

Но учените смятат, че тези нови открития са само върха на айсберга в разбирането как е устроена нашата галактика.