Снимка: Иван Дончев

Самотни, на ръба на лудостта, персонажите в историите на Бергман разкриват цялата гама от човешки емоции, които не спират да вълнуват всеки, въпреки времето и мястото. Режисьорът изследва постепенно отношенията в семейството, тъй като в него нищо не може да бъде скрито.

Именно с неговите вечни теми се е заела и режисьорът Десислава Шпатова. Новият й спектакъл „Часът на вълците“ е с премиера на 15 февурари в Младежкия театър „Николай Бинев“. Историята е по мотиви „Из живота на марионетките“.

На сцената тази вечер ще излезе Малин Кръстев, чиято роля е Тим - моден дизайнер гей, пише БТА.

Той е помощник и най-добър приятел на амбициозната моделиерка Катерина (Койна Русева), но тайно е влюбен в съпруга й Петер (Владимир Люцканов). В опит да разруши щастливия им брак, Тим свързва Петер с проститутката Ка (Веселина Конакчийска). Това води до изненадващия финал, до който се стига чрез кинематографично подреждащ се пъзел от епизоди "преди и след убийството". А началото е продължителен болезнен монолог на Петер пред семейния психотерапевт (Николай Луканов), в който той споделя натрапчивото си желание да убие своята съпруга.

Мъжът дори си го представя с най-големи подробности, но не знае дали това е наяве или насън. Станка Калчева играе властната майка на Петер. Вихър Стойчев е семеен приятел, влюбен в Катерина.
Петер е на ръба на лудостта заради самотата и изгубената близост със съпругата - въпреки страстната им сексуална връзка, е изчезнало човешкото докосване. Рухнали са всички опори, изгубен е смисълът и той не намира аргументи да продължава "да се справя" със света.

Ефектно е решена сцената с един от сънищата му - с екстатичен танц на всички персонажи под звуците на техномузика на фона на анимирани рисунки. Мултимедиен е и епизодът с модноторевю - дефиле на изящни графични женски силуети. Надписи - катовъв филм - информират за времето, когато се случват отделните сцени, включително разпитите около убийството, които води строгаследователка (Мая Бабурска).

Прожекцията преди началото на спектакъла изобразява "черна дъска", на която периодично "се чертае с тебешир" схемата на отношенията между героите с кратка характеристика на всеки от тях.

Зрителите са на сцената и така "влизат" в дома на Петер и Катерина, в стаята за разпити, в кабинета на психотерапевта, в гримьорната на проститутката стриптизьорка. Сценографията и костюмите са на Николета Найденова.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase