Картината "Ариадна от Наксос" на Джон Ванделин. Снимка: Йорк Проджект
fallback

Премиерата на новата продукция на операта "Ариадна от Наксос" на оперния фестивал в Мюнхен бележи своеобразно завръщане на големия композитор Рихард Щраус в родния му град.

Мизансценът на постановката, една игра на "театър в театъра", са дело на канадеца Робер Карсен.

Спектакълът в Prinzregententheater е своеобразната кулминация на "седмицата на Рихард Щраус" по време на летния фестивал, организиран всяка година от Баварската опера.

В афиша на продължаващото повече от месец тазгодишно издание на фестивала се открояват две нови постановки, редом с класическите за Щраус "Арабела", "Електра", "Саломе" и "Кавалерът на розата".

Но "Ариадна от Наксос" ще остане в спомените на зрителите като спектакъл, пълен с идеи, лесен за прочит, забавен и докосващ.

Либретото му се състои от Пролог и Опера.

Първата част разказва за подготовката на празненство, организирано от най-богатия мъж във Виена. Две групи - музиканти и комедианти са пристигнали за него.

Оперните музиканти искат да представят "сериозното" произведение "Ариадна от Наксос". Нещата обаче се объркват и се налага в представлението да участват артисти от двете трупи.

В частта Опера, вече виждаме продукта на объркването.

Ариадна е изоставена от Тезей на остров Наксос, тя оплаква съдбата си и изгубената любов и мечтае за смъртта.

В този момент на сцената пристигат актьорите от комедийната група, опитват се да я развеселят, но без особен успех. Така техният предводител решава, че единственият начин Ариадна да забрави любовта си, е да се влюби отново.

Затова на острова е доведен непознат вестоносец. И макар че Ариадна в началото го мисли за пратеник на смъртта, скоро любовта помежду им доказва, че страстта и обичта винаги могат да възтържествуват над тъгата.

Особено когато новият възлюбен е... Дионис.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback
fallback