Балет "Арабеск" ще представи "Carmina Burana" на Карл Орф и "Болеро" на Равел в Театър "София" на 12 февруари след успешно турне в САЩ през януари с двете изключителни заглавия, съобщиха от трупата. 

 Танцът на балет "Арабеск" зад океана беше съпроводен от оркестър и хор, които изпълниха прекрасното произведение на Карл Орф на живо пред многолюдната публика - залите в театрите навсякъде бяха препълнени. Трупата на балета игра на сцените на забележителни театри като "Ruth Eckerd Hall" в Клиъруотър, "The Raymont F. Kravis Center for Performing Arts" в прекрасния курорт Палм Бийч, "Peabody Auditorium" в Дайтона Бийч, Флорида, и в известния "Fox Theatre" в Атланта, Джорджия, отбелязват от "Арабеск".

Специално участие в спектакъла са взели световноизвестният баритон от Литовския национален театър Витаутас Юозапайтис, американският тенор Бенджамин Брехер и великолепното българско сопрано Веселина Василева. Произведението "Carmina Burana" е било посрещнато с огромен интерес, а чудесното изпълнение на балет "Арабеск" е накарало близо трихилядните зали да се изправят на крака, за да изразят възторга си.

Танцьорите останаха силно впечатлени както от горещия прием от страна на американските зрители, така и от вълнението на сънародниците ни, които, напуснали страната преди повече от 30 години, бяха дошли специално да видят българската трупа, разказват от "Арабеск".

В "Carmina Burana", хореография на Боряна Сечанова, участват Теодора Стефанова, Светослав Велинов, Константина Ханджиева, Милен Петров, Трифон Митев /гост-солист от

Националната опера и балет/, Станислав Димитров, Ангелина Гаврилова, Веселина Ханджиева, Десислава Мъркова, Кристине Енков, Марина Попова, Стефка Табакова, Леандър Янис, Николай Илиев, Петър Петков, Чан Тхе Чунг. Художник на костюмите е Цветанка Петкова-Стойнова.

Мотивът за изменчивата природа на Съдбата е водещ както в стиховете от средновековния сборник, които вдъхновяват Карл Орф да създаде произведението си "Carmina Burana", така и в интерпретацията на Боряна Сечанова, отбелязват критици.

Според тях е намерен съвършеният танцов израз на песните, чиито изключително поетични средновековни текстове са витални и иронични. Танцьорите с цялото богатство на своята съвременна чувствителност улавят с телата си ироничността на ситуацията, в която човекът живее с вярата, че е господар на живота си, докато е направляван и манипулиран от прищевките на Съдбата.

Костюмите на Цветанка Петкова- Стойнова, улавящи духа на Средновековието, в същото време притежават съвременна трактовка, в хармония с изискванията на хореографията. Художничката провокира публиката с използваните аксесоари, маски, феерия от цветове и материи, които засилват многообразието на образите в спектакъла.

Във втората част от вечерта публиката ще може да се наслади на южните ритми на музиката на Морис Равел и танца на "Арабеск" в "Болеро" на Маргарита Арнаудова. Спектакълът носи силно изразена програмност и впечатляваща атмосфера, където балетното движение е стилизирано в ритъма на испанския танц.

Заслуга за експресивната колоритност на танца има полифоничността в хореографията на Маргарита Арнаудова. Това изпълнение в началото на новия век е нашият дълбок поклон пред нейния оригинален талант, казват от трупата.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase