Снимка: БГНЕС
fallback

След като повечето градове у нас прегърнаха идеята за еко транспорт с е-тротинетка и дадоха зелена светлина за ползването им, сега нещата постепенно започват да се обръщат и много градове започват да налагат глоби заради опасното и високоскоростно управление.

Един от градовете, въвели такива глоби, е Кюстендил, съобщава bTV. Общинската управа отчита като положителен ефекта от тези санкции , които водят до по-спокойна градска среда.

20 души, управлявали в нарушение електрически тротинетки са наказани от началото на юни до 12 август в Кюстендил.

“мисля, че е добре, защото карат безразсъдно децата и даже и възрастните, пресичат пред коли и така нататък. Няма друг начин, защото са безсъвестни всички“, казва местен жител в Кюстендил.

“Те са най-застрашени, защото са беззащитни, на две гумички и си перкат, без каски, без нищо. Карат си без никаква отговорност. И после, кой виновен - шофьорът виновен, че блъснал тротинетката“, заявява Димитър, който също подкрепя новите правила.

Децата проявяват разбиране, казват проверяващите инспектори, но родителите - невинаги.

В Стара Загора също има наказания -вече задържат тротинетките, ако се движат в нарушение. “Мярката е временна. Тук говорим за това, че се задържа въпросната тротинетка, докато излезе наказателното постановление, което знаете по закон е 50 лв. за констатирано нарушение на тротинетка. Тротинетката ще бъде връщана, когато актът е постановен и платен съответно“, казва Николай Диков от община Стара Загора.

В града вече няма да има и споделени тротинетки. Причината - често се управляват от непълнолетни лица, казват от общината. Представители на фирмата контрират, че нарушителите са други, а тротинетките им са безопасни и развиват ниска скорост.

По данни на МВР от 1-ви януари до 31-ви юли в страната са станали 323 пътнотранспортни произшествия с участието на тротинетки. 185 от тях тежки. Има и петима загинали.

Иван Иванов е общински съветник в местния Общински съвет. Има тротинетка, която дава и на детето си да управлява и не харесва новите наредби.

“Моята позиция е, че тази наредба не е направена както трябва. Брюксел насърчава използването на зелена енергия – не ел. автомобили и ел. превозни средства, а в същото време ние ги ограничаваме. Всички институции и банки са съсредоточени в пешеходната зона на Кюстендил и ние нямаме достъп до тях“, казва той.

“Към момента отчитаме намаляване на децата с индивидуални електрически превозни средства, които се движат в затворени паркове и по улиците и нямат право да го правят. Имаме над 24 съставени акта – не ни е самоцел да съставяме актове, но когато е необходимо, не се поколебаваме. Така създаваме една по-спокойна градска среда“, казва инж. Огнян Атанасов, кмет на община Кюстендил.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

24

Владислав

преди 1 месец

Да, ЕС насърчава зелената енергия, но има инфраструктура за това. Зарядни станции за електромобилите и зони за каране на такива електрически тротинетки. А предполагам и ясни правила къде, как и с каква скорост могат да се движат. В България няма тротоари за майките с колички, камо ли обособени зони и правила за тротинетките. Подкрепям мерките, защото едно лице на тротинетка докато я кара е участник в движението, и като такъв не познава закона в следващия като слезе от нея е обикновен пешеходец.

23

Емили Тротинетката

преди 1 месец

Не пипайте тротинетките ке ни съдим в Хага

22

Анонимен

преди 1 месец

В Испания ел тротинетките ги изкараха на пътното платно, дори на велосипедни алеи им е забранено,затова в много от градовете свалиха скоростта на 30км/ч

fallback