МРРБ

Строителство и основен ремонт на близо 145 км магистрални участъци и главни републикански пътища са започнати от Министерството на регионалното развитие и благоустройството в мандата на служебното правителство от 9 април до края на юни. За по-малко от три месеца е възобновена работата по всички важни направления и всички приоритетни сектори в ресора на ведомството, сочи отчетът на министър инж. Виолета Коритарова.

В началото на месец юни бе издадено разрешение за строеж и предстои да започне модернизацията на над 40 км от трасето от Ружинци до околовръстното шосе на Монтана, част от скоростния път с магистрални участъци Видин – Ботевград. За връзката с обхода ще бъде изграден и нов пътен възел.

Изгражда се и нов 600-метров участък от АМ „Струма“ при град Симитли – от магистралата до разклона за Банско от мястото, където сега тя свършва и движението преминава в двулентов път. Въпреки че отсечката е сравнително къса, тя ще реши огромни проблеми както за местните жители, така и за пътуващите в посока Банско и Гърция, тъй като ще предотврати образуването на „тапи“ в участъка, където се сливат потоците с коли от двете направления.

МРРБ даде старт и на основния ремонт на 66 км от третокласния път през Дюлинския проход между областите Варна и Бургас. Отсечката е важна за Черноморието, защото е алтернативен маршрут на пътищата Слънчев бряг – Обзор и Дъскотна – Айтос през Айтоския проход.

Стартира и основният ремонт на 21,4 км от пътя Росен - Ясна поляна, който е дублиращо трасе на път ІІ-99 в участъка от Бургас до Приморско и е по-кратък с 5,5 км.

След 45 години експлоатация, на 5 юни т.г. стартира основен ремонт и на 15,7 км от третокласния път Мъдрец - Гълъбово. Досега такъв не е извършван. Издаването на необходимите документи се бавеше близо 2 години. Служебното правителство ускори процедурата. За ремонтните дейности са осигурени близо 20 млн. лв. от бюджета.

Издадено е разрешението за строеж и през месец юли ще започне основният ремонт на „Дунав мост 1“ при Русе. Съоръжението е в критично аварийно състояние, което създава реална опасност за преминаващите по него. Ремонтът на стойност 45 млн. лв. от бюджета ще продължи 2 години, като се предприемат мерки да не се затрудни съществено трафикът.

Предприети са стъпки по създаване на работна група с участието на отговорните институции, която ще изготви график с дейностите и сроковете за реализиране на проекта за тунел под връх Шипка. Срокът за проектиране на съоръжението е осем месеца. Строителството ще продължи около три години и половина. Заложено е изграждането на пет тунела с обща дължина 4 км, 6 моста, 1 подлез и др.

През месец юли ще завърши ремонтът на тунелите по АМ „Хемус“, за да се пътува без затруднение в активния летен сезон.

Една от ключовите задачи пред МРРБ в изминалите месеци бе възстановяването на работата по пътното поддържане, реконструкция и рехабилитация на републиканската мрежа. Заради липса на договори за текущ ремонт и поддържане, през последните 3 години са били извършвани само аварийни ремонти, в резултат на което пътища и съоръжения са започнали да се рушат. Вече има сключени 6 договора – за областите Кърджали, Смолян, София, Пловдив, Перник и Стара Загора. Продължават процедурите за избор на изпълнители за другите области.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase