Снимка: Bloomberg TV Bulgaria

Хотелиерът трябва да намери баланса между традиционното гостоприемство и технологията, защото в момента се засичат различни генерации и сегменти. По-възрастните обичат традиционния начин на обслужване, но младите, хората под 30 години, започват все повече и повече да пътуват и техният обем все повече нараства с всеки изминал ден и за тях, ако нещо не е в телефона им, то не съществува. Това е начинът им на комуникация. Те не обичат да звънят, обичат да пишат. Не обичат да правят нищо аналогово, а чрез телефона в джоба си. Това каза Ивайло Кожухаров, стратегически консултант, в "Светът е бизнес" на Bloomberg TV Bulgaria с водещ Ивайло Лаков.

Ако говорим за продукти - в България имаме много добри хотелиерски продукти, особено във високия сегмент и по морето, и спа хотелите, работят наистина на топ ниво, изтъкна Кожухаров. "Нашата база наистина е много голяма, на места има застрояване, което е повече от необходимото и има редица проекти, които нямат обоснованост защо да бъдат в момента на пазара. Може би поради това донякъде се размива общото впечатление за туристическия продукт, но смятам, че според цената, която човек може да си позволи, всеки може да намери достатъчно качествен продукт. Но дори и най-качественият продукт трябва да има персонал, който да го обслужва и това е основният проблем".

"Докато допреди четири-пет години можехме да намерим персонал от Русия и Украйна, впоследствие вече започнахме да гледаме към Узбекистан, Таджикистан, а вече отиваме все по-на изток. Това не е много добро решение, но късият сезон не дава възможност трайно да бъде обучен персонал, да получава достатъчно добро възнаграждение и трябва да се мисли по посока на това да се разширява продукта. Това може да стане чрез спа-услуги, както и конференции, конгреси и други събития, които да удължат сезона, за да могат заетите в сектора да получават по-високи нива на заплащане".

Има мобилно приложение, което помага на хотелиерите в три основни направления, сподели Пламена Бобева, която също гостува в предаването. Първо се елиминира цялата хартия и хотелът става малко по-екологичен. Второ - оптимизира се работния процес, което помага на един от основните проблеми в бранша, а именно липсата на кадри.

В момента чрез приложението, решаваме много проблеми, свързани с това да се оптимизират процесите, не само от страна на хората, които управляват хотелите и са заети с обслужването на гостите, но правим така, че клиентското изживяване да бъде по-добро. Клиентите да имат на едно място всички услуги, достъп до актуална информация и техният престой да бъде по-приятен, допълни Кожухаров. "Дигиталното решение може да скъси дистанцията между хотелиера и госта още преди той да е пристигнал в мястото за настаняване".

Вижте целия коментар във видеото на Bloomberg TV Bulgaria

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase