Снимка: БГНЕС
fallback

Започната е работата за изграждане на нова модерна система за издаване на билети в „БДЖ-Пътнически превози“, чиято идея е да бъде интегрирана в голямата единна система за издаване на общ превозен документ. Това заяви заместник-министърът на транспорта Бисер Минчев, който откри провеждащия се в столицата железопътен форум на тема „Предизвикателства в развитието на железопътния транспорт“.

Минчев обясни, че страната ни се стреми към вече утвърдената практика в много страни да се пътува с различни видове транспорт с един превозен документ. „Да стигнем това, което го има в Европа – с един билет да можеш да пътуваш с влак, автобус, а пък защо не и със самолет и морски транспорт“, посочи заместник-министърът.

Пред участниците във форума той подчерта, че пътническата услуга в железниците трябва да бъде подобрена, а за това има две важни условия – да бъде вдигната скоростта на пътуване, както и да се придобие нов подвижен състав.

„Най-вероятно ще се сдобием по-рано с новия подвижен състав. Надявам се проектите в Национална компания „Железопътна инфраструктура“ (НКЖИ) да свършат в най-кратки срокове. Това, което сме предприели извън Плана за устойчивост и развитие – имам предвид получаването от държавата на нов подвижен състав, е да намалим колкото се може по-малко ремонтната дейност на старите вагони и локомотиви, а да се насочим към закупуването на нов подвижен състав. Ще бъдат закупени нови вагони и локомотиви. Работим в посока и за евентуално придобиване под наем на модерен подвижен състав. Ако не го направим това и си останем със стария, пътническите превози няма да имат ново лице”, обясни министърът, цитиран от БТА.

„Развитието на жп транспорта е ключов приоритет както в европейската транспортна политика, така и в дейността на Министерството на транспорта и съобщенията, и в тази връзка усилията ни са насочени към изграждането на съвременна и оперативно съвместима железопътна система. Изключително важни са инвестициите в железниците, за да се отговори на изискванията на Европа за Зелената сделка - намаляването на вредните емисии, ограничаване на негативното въздействие на транспорта върху околната среда и здравето на хората, намаляване на потреблението на горива и повишаване на енергийната ефективност“, каза още той.

Според заместник-министъра развитието на интермодалния транспорт, даващ възможност за прехвърлянето на товарите от шосетата към железопътния транспорт, е особено важна стъпка, за да се повиши ефективността на транспортната система.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

28

Пътник

преди 8 месеца

С какви глупости ни занимавате?То БДЖ няма,те модерни билети ще ни дават

27

Дедо

преди 8 месеца

Първо опрАвете инфраструктурата и линиите , обслужване на техниката, билетите накрая. Все лесните пари за Усвояване търсите. Марионетки.

26

Картофчо

преди 8 месеца

Абе аз нямам проблем да си купувам билети и със старата демоде система, само ако може да пуснете нови модерни вагони!

fallback