"Убедени сме, че пари за поддръжка на пътищата трябва да има. Основният въпрос остава подробен одит на разходите около тол системата. Издръжката на самата система е изключително скъпа. Каквито и повишения да бъдат въведени, те няма да отидат по правилното предназначение. Важно е да знаем какво включва като разход поддръжката на тол системата", коментира Николай Рашков от Съюза на международните превозвачи пред Bulgaria ON AIR.
В студиото на "България сутрин" той предупреди:
В момента, в който утежним разхода на километър за превозвачите, директно това се прехвърля към крайния потребител.
Превозвачите призовават компетентните институциите да обсъдят казуса заедно и да стигнат до работещо решение и за бранша, и за бюджета. Те предлагат да се въведе и отстъпка за изминато разстояние. Извадили са данни за камиони с несъразмерно платени тол такси. Заявили са конструктивна роля в процеса, очакват диалог с институциите и засега не планират протести.
"Най-големият проблем в държавата в момента е цената на енергията за производителите. Държавата би могла да облекчи транзита на стоки и хора по най-добрия начин, за да може стокообменът да циркулира необезпокоявано. Намаленият стокообмен е основен проблем", изтъкна Рашков.
Според него транзитният трафик би могъл да се обложи допълнително, като това няма да се отрази директно върху пътищата от тол системата.
"Много е важно да намерим практическо измерения на всички приети политически актове. Със сигурност индустрията трябва да бъде обединена и да говори в един глас. Надявам се икономическата ситуацията да е стабилна", завърши Николай Рашков.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase
fallback
fallback
fallback
Коментари Напиши коментар
12
Анонимен
преди 1 годинаИма и ж.п. транспорт. Преди години товареха вагоните директно от фабриките и заводите и го разтоварваха по складовете. Могат и сега да го правят, но явно първо трябва мутрите да фалират БДЖ, да я присвоят за 1 лев и тогава БДЖ може и да заработи нормално. Щом превозвачите така оскъпяват стоките, стоките да се превозват с БДЖ.
11
Имам идея
преди 1 годиназа бизнес. Отварям център за преквалификаци, за общи работници за бъдещите заводи и чужди инвестиции в България, след окончателното изчегъртване на ГРОБ и останалите koмyнouдни чиновници от публичната администрация. Потенциални клиенти над 200-300хил. ГЕРБ ерски калинки гълтащи по 4-5млрд държавен ресур годишно срещу клатене на краката и игра на пасианси на служебните компютри.
10
ТОЛ Системата
преди 1 годинаЕ поредното престъпление на тотално сбърканото и уродливо управление н ГЕРБ. Проект чието задание и цели са ясно поставени, а резултатът е потънали няколкостотин милиона, още 1000 сигурни гласоподавателя за ГРОБ на държавна хранилка към стотиците други хиляди в държавните и общински администрации, скпа поддръжка, пак от нашите джобове и в крайна сметка приходи колкото от винетките преди ТОЛ системата. Гарантирано от ГРОБ!