Снимка: Bulgaria ON AIR
fallback

Увеличаване на тол таксата с цел повече пари в хазната. Това е една от мерките, свързани със "затягането на коланите", предложени от финансовото министерство. Превозвачите са категорични, че новата мярка ще повиши инфлацията.

"Убедени сме, че пари за поддръжка на пътищата трябва да има. Основният въпрос остава подробен одит на разходите около тол системата. Издръжката на самата система е изключително скъпа. Каквито и повишения да бъдат въведени, те няма да отидат по правилното предназначение. Важно е да знаем какво включва като разход поддръжката на тол системата", коментира Николай Рашков от Съюза на международните превозвачи пред Bulgaria ON AIR.

В студиото на "България сутрин" той предупреди:

В момента, в който утежним разхода на километър за превозвачите, директно това се прехвърля към крайния потребител.

Превозвачите призовават компетентните институциите да обсъдят казуса заедно и да стигнат до работещо решение и за бранша, и за бюджета. Те предлагат да се въведе и отстъпка за изминато разстояние. Извадили са данни за камиони с несъразмерно платени тол такси. Заявили са конструктивна роля в процеса, очакват диалог с институциите и засега не планират протести.

"Най-големият проблем в държавата в момента е цената на енергията за производителите. Държавата би могла да облекчи транзита на стоки и хора по най-добрия начин, за да може стокообменът да циркулира необезпокоявано. Намаленият стокообмен е основен проблем", изтъкна Рашков.

Според него транзитният трафик би могъл да се обложи допълнително, като това няма да се отрази директно върху пътищата от тол системата.

"Много е важно да намерим практическо измерения на всички приети политически актове. Със сигурност индустрията трябва да бъде обединена и да говори в един глас. Надявам се икономическата ситуацията да е стабилна", завърши Николай Рашков.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

12

Анонимен

преди 1 година

Има и ж.п. транспорт. Преди години товареха вагоните директно от фабриките и заводите и го разтоварваха по складовете. Могат и сега да го правят, но явно първо трябва мутрите да фалират БДЖ, да я присвоят за 1 лев и тогава БДЖ може и да заработи нормално. Щом превозвачите така оскъпяват стоките, стоките да се превозват с БДЖ.

11

Имам идея

преди 1 година

за бизнес. Отварям център за преквалификаци, за общи работници за бъдещите заводи и чужди инвестиции в България, след окончателното изчегъртване на ГРОБ и останалите koмyнouдни чиновници от публичната администрация. Потенциални клиенти над 200-300хил. ГЕРБ ерски калинки гълтащи по 4-5млрд държавен ресур годишно срещу клатене на краката и игра на пасианси на служебните компютри.

10

ТОЛ Системата

преди 1 година

Е поредното престъпление на тотално сбърканото и уродливо управление н ГЕРБ. Проект чието задание и цели са ясно поставени, а резултатът е потънали няколкостотин милиона, още 1000 сигурни гласоподавателя за ГРОБ на държавна хранилка към стотиците други хиляди в държавните и общински администрации, скпа поддръжка, пак от нашите джобове и в крайна сметка приходи колкото от винетките преди ТОЛ системата. Гарантирано от ГРОБ!

fallback