Снимка: БГНЕС
fallback

Шарлатани управляват българските пътища, се казва в позиция на Института за пътна безопасност.

"През лятото на 2022 г. беше разширен обхватът на тол системата, като бяха включени второкласните пътища. На пресконференция МРРБ обяви, че очакваните приходи за 2022 г. ще достигнат до 880 млн. лв. На база на тези разчети се взе решение винетните такси за леките автомобили да бъдат намалени с 10%.

Това решение беше взето през лятото, когато предстояха избори. Каква е реалността към днешна дата? АПИ е събрало за 2022 г. 581 млн. лв., с 300 млн. лв. по-малко от предвиденото", пишат от ИПБ.

И добавят, че след намалението на винетките такси през 2023 г. очакваните приходи за 2023 г. ще спаднат до нивата отпреди увеличаването обхвата на тол системата. През 2021 г. са събрани 453 млн. лв. от винетки такси, от тол такси и глоби.

"От изнесените по-горе данни безусловно става ясно, че тол системата обслужва частни корпоративни интереси и в този си вид тя е неспособна да достигне разчетите на Световната банка от 1 млрд. лв. годишно", настояват от Института за пътна безопасност.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

4

и на разни

преди 1 година

Други

3

ЩЕ СЕ НАУЧИМ !

преди 1 година

Не само тол системата но и платените зони за паркиране по улиците са създадени също за печалба на частните фирми !!!!!!!!!!!!!!!! КМЕТОВЕТЕ УЗАКОНЯВАТ ТОВА !

2

Анонимен

преди 1 година

Всичко в страната ни обслужва часните интереси на "големите хора не е само ТОЛ системата, ами частните болници, частните училища в които държавата налива пари.

fallback