Снимка: БГНЕС
fallback

Сигнали за лоша пътна инфраструктура получават най-често на национално ниво в Института за пътна безопасност (ИПБ) Пешеходците се оплакват от липса на достъпност.

"С институциите през последните години се изгуби обратната връзка с нас. В момента няма никаква обратна връзка към нас - организациите, които се занимаваме с безопасността на движението. Институциите го приемат това като някакво задължение, което не е приятно за тях. Правят някакви акции, които имат само някакъв моментен резултат и после всичко си тръгва по стария начин.". Това обясни пред БНР експертът от ИПБ Михаил Попов.

По думите му, от института тръгва инициативата за създаването на Държавна агенция за пътна безопасност. "На този принцип действат и всички останали държави, които са по-напред от нас в пътната безопасност Има една агенция, която носи цялата отговорност за пътната безопасност и тази агенция контролира всички институции, които имат някакви отговорности по отношение на тази пътна безопасност.

Правителството тогава откликна на тази наша идея, създаде се тази агенция, но лошото е, че тя започна да работи като една неправителствена организация, без да осъществява контрол а службите и министерствата, без да налага някакви указания, а хората започнаха да искат тази Държавна агенция да бъде закрита.", обясни Попов и допълни, че по-добре е тази държавна агенция да заработи, отколкото да се закрие, защото това само може да е в полза за пътната безопасност в България.

Едно от нещата, което предложихме на агенцията е да се обследват всички пътища и да се набележат всички черни точки.“, коментира още той.

Специалистът коментира и все по-честото придвижване с електрически тротинетки. Проблемът е, че се прави в пешеходни зони, затова и например в Община Карнобат са ги забранили преди седмица. Ограничението включва и придвижването със скутери и мотопеди.

Оказва се, че и в Бургас все по-често хора предпочитат движението именно с такива средства, защото се придвижват много бързо. "За пешеходците обаче е все по-трудно пресичането, особено в центъра на града на основни булеварди, където няма светофари", допълни Попов

"Не знам защо една Община ще пуска допълнителна заповед след като в Закона за движение по пътищата си пише точно и ясно си ги пише тези неща. Превозните средства каквито се водят според закона тротинетките - индивидуално електрическо превозно средство, на тях им е забранено да се движат в пешеходните зони.  Затова казвам, че в Закона за движение по пътищата си ги пише всички тези ограничения и правила, не виждам смисъл Общините да правят нещо допълнително, а просто трябва да осъществят контрол.", обясни специалистът по пътна безопасност.
 


 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

19

Нео

преди 1 година

Какъвто народът, такова и управлението! В моя град има велоалеи. Не са от най-добрите, но ги има. Велосипедестите и тези с тротинетките обаче масово карат по тротоарите и пешеходните зони, и то много бързо! Не съм чувал за глобени такива! Е кой трябва да следи за спазването на закона? Изключително некадърно управление! И сега и преди и изобщо!

18

Комитев

преди 1 година

Митев, какво общо има демокрацията с темата? Ходи пускай връзки да си купиш сгъваемо "балканче" и си го карай сит и само доволен в Северна Корея

17

Митев

преди 1 година

Няма да се къпем,на студено ще стоим,по малко трябвало да ядем,сега пък искат и пеша да ходим,върнаха ни в каменната ера,сега на това му викат "демокрация".....

fallback