Снимка: БГНЕС

Производителите  на автомобили не могат да задоволят търсенето на пазара и цените на колите растат.

"Ако COVID спря целия пазар и нямаше изобщо търговия, малко след това нещата тръгнаха да се стабилизират. Липсата на чипове предизвика сътресения в производството. Възвърна се интересът към автомобилите, пазарът се раздвижи, производителите не можаха да отговорят толкова бързо. Очакваше се към 2025 г. пазарите да се върнат към нормалните нива. Сега се наблюдава раздвижване с посока надолу", коментира председателят на Прес-авто клуб България Борислав Цаков в предаването "Директно".

Автомобилният журналист подчерта, че в момента се води битка за всеки автомобил, а клиентите са забравили всякакви капризи.

"Не търсят цвят, не ги интересува чак толкова оборудването, просто купуват каквото има. Клиентите са повече от автомобилите, които се предлагат", изтъкна Цаков пред Bulgaria ON AIR.

По думите му в момента производството куца, а веригите за доставки са силно нарушени. Продължава да няма достатъчно количество чипове и метали. При поръчката на кола дори вече не е сигурно, че клиентът ще я получи, не се упоменават и срокове в договорите.

Според него няма как цените на автомобилите да се успокоят, тъй като всички суровини поскъпват. Същото се отнася за електроенергията и заплатите в сектора.

"Цените на колите ще продължават да растат. Никой не може да каже колко още. Каквото читаво имаше при употребяваните автомобили, беше изкупено. Пазарът върви на бавни обороти", заяви Цаков.

60% от колите, които се продават в Европа, са бензинови, стана ясно от думите му. А в последните месеци електрифицираните автомобили надвишават бройката на дизеловите. Юни е един от много малкото месеци, в които дори при електрическите автомобили има спад в продажбите.

"Българинът е специфичен образ и купува електрически автомобили, въпреки липсата на каквито и да било стимули или подпомагания. Вече 5% от всички коли в България са електрически. Растат доста бързо. Мит е, че в България няма инфраструктура за зареждане. Имаме малко над 800 зарядни станции. В Северна България почти няма или са много малко", каза още Цаков.

Гостът изтъкна, че метанът е в Космоса, като цена, и е абсолютно неизползваем.

Коментари Напиши коментар

24

Анонимен

преди 1 месец

Мит е, че в България няма инфраструктура за зареждане. Имаме малко над 800 зарядни станции... -------->>> И на тия 800 зарядни станции могат да се заредят за ден колко? 2400 електрички? 3200? Дали се сещате че това количество коли минават ЗА ДЕН през две-три бензиностанции? Значи еквивалента е 2-3 бензонистанции, срещу 800 заряни станции. После ми викат - няма проблем с инфраструктурата. Ако имаше 3 бензиностанции в цялата дръжава как щеше да е, а? Ок?

23

КОЛИ ЗА СРКРАП

преди 1 месец

НЯМАЛО АВТОМОБИЛИ, АВТОКЪЩИТЕ ПЪЛНИ С КОЛИ !!!! ВСИЧКИТЕ ТЕЗИ ЛАМАРИНИ ЩЕ ОТИДАТ НА СКРАП !!!

22

Анонимен

преди 1 месец

В покрайнините на всички провинциални градчета има автокъщи със стотици хиляди автомобили на старо, очакващи купувачи, в някои градове са даже повече от населението.