Снимка: БГНЕС
fallback
"Режимът на уличното осветление увеличава риска от катастрофи", това каза пред Нов атв експертът по пътна безопасност и член на Асоциацията на пострадали от пътни кататстрофри Любка Маринова. 
 
"Въз основа на анализите, които правим, се установи, че в тъмната част на денонощието ПТП са по-малко, но са с повече загинали и ранени. Това ни кара да смятаме, че когато няма улично осветление, няма светлини и по пешеходните пътеки, които по закон трябва да са осветени. Установено е, че светлоотразители например по дрехите на пешеходците значително намаляват риска от инциденти. Не би трябвало законът да се ангажира и с това, но е хубаво всеки да го има предвид", обясни тя. 
 
"За 2022 година при катастрофи са загинали 35 души, което е с пет повече от миналата година. За 2021 година загиналите са 559, което е с 96 души повече от предходната година", каза още Маринова. 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

14

Анонимен

преди 2 години

Тази е по-скоро неексперт! Да посочи един междуградски осветен път, май много трудно ще се сети. Навсякъде е пълна тъмница и затова има фарове. Единствената цяло осветена държава е може би Белгия. Там има много интересни истории покрай това осветление, но пък е 3-4 пъти по малка площта от нас и са 10-100пъти по богати

13

Анонимен

преди 2 години

Четиридесет и пет години не ви стигат, и времето не е ваше!:))))))))

12

Анонимен

преди 2 години

И при Боко и при новите нашият булевард е без осветление, но за сметка на това е пълен с дупки! Разлика между едните и другите за момента не виждам!

fallback