Снимка: Helpbook

В платформата на Helpbook.info продължават да пристигат сигнали, касаещи окаяното състояние на част от пътната мрежа в страната. Наш потребител подробно е описал какво се случва и какво трябва да се предприеме по отношение на такова проблемно трасе: „Пиша ви във връзка с Републикански път IIІ-609 - третокласен път, част от Републиканската пътна мрежа на България, преминаващ по територията на области Стара Загора и Габрово. Той би трябвало да свърза Южна България от село Дъбово, Старозагорско със Северна България – село Кръстец и след това градовете Плачковци и Трявна.

Пътят обаче реално не може и не изпълнява изцяло своята функция – той е в трагично състояние в участъка между селата Радунци и Борущица, област Стара Загора. Между Борущица, област Стара Загора и Кръстец, област Габрово, реално никога не е имало асфалтов път и може да се премине само с високопроходим лек автомобил.
Ще се върна обаче по-конкретно на участъка между селата Радунци и Борущица, който не е цялостно ремонтиран с десетилетия. Пътят, макар и третокласен, е труднопроходим с нормална кола, защото 7-те километра между двете села се преминават за около половин час заради дупки, неравности и липса на асфалт. При това с огромен риск да нанесете сериозни щети на автомобила си.

Състоянието на пътя допълнително се влошава с всяка изминала година от тежкотоварните автомобили, превозващи дървесина от дърводобивните райони около село Борущица. По пътя всяка пролет се извършват определени грижи за трасето – почиства се от свлечени скални маси, премахват се храсти и растителност, в участъка Дъбово – Яворовец – Радунци периодично се запълват и дупки. В участъка Радунци – Борущица обаче дупките просто се насипват, защото няма как там в това състояние на пътя да бъде положен асфалт. В интерес на истината това е направено и след лятото на 2021 година, но тази мярка има временен ефект и след зимните снегове напролет положението вероятно отново ще бъде същото.

През изминалата година отново отправих запитване до Агенция „Пътна инфраструктура“ по проблема и получих отговор, за който сърдечно благодаря. Осъзнавам, че и да получа отговор сега той няма как да бъде по-различен за толкова кратък срок, но се надявам новото ръководство на МРРБ и Агенция „Пътна инфраструктура“ в близко бъдеще да обърнат по-сериозно внимание и най-вече да отделят необходимия финансов ресурс поне за някакъв частичен ремонт на частта от Републикански път IIІ-609 между селата Радунци и Борущица. Особено на фона на обявената готовност от страна на министър Гроздан Караджов от 6 януари 2022 година за ремонт на близо 3000 км от най-належащите пътни участъци през настоящата година.

Вярвам, че един ден ще дойде времето и Републикански път IIІ-609 да изпълни своята основна цел – да свърже ефективно Северна и Южна България и да бъде алтернатива на проходите „Шипка“ и Проход на Републиката поне за леките автомобили“.

Ако видите нередност, проблем, с който се сблъсквате всеки ден и искате да подадете сигнал - направете го онлайн в HelpBook.info! Платформата ще ви даде възможност да изпратите сигнал до отговорните институции.
 

Коментари Напиши коментар

11

Недоразбрал

преди 4 месеца

Нали за тва Кирчо и Кокорчо откраднаха парите за Хемус и я спряха,щото се уплашиха,че Курица не птица ще вземе да напредне ,с хубави пътища и скъпарски коли,а тва ще обиди ва тенките,които трябва винаги да са с една глава по напред!Продължава промяната към повече дупки и калищак като в цоциализма!Виждате какво драпане да ровят фирмите,които строят пътищата в БГ,с цел да изчегъртат ГЕРБ!Така,че купувайте джипки и се наслаждавайте отстрани на недостроенатата Хемус,джиткайки по старите джедета!

10

Анонимен

преди 4 месеца

Като гледам на снимката пътя е в прилично състояние, много по-добре е така от колкото да е асфалтиран и да е осеян с кратери.

9

нн

преди 4 месеца

Преди година бах в Борущица, дъжд, покви, ужас. Ужаса става след разклона от Радунци до Борущица. По по-лош път в България не съм карал, но да замени Шипка или Прохода на Републиката нама как да стане на този етап. От Борущица нагоре е горски път, пък и да стане проходим път южна, северна България трябват навярно милиард, което няма как да стане сега.