fallback
 
Прокуратура, следствие, криминалисти и експерти анализират причините за трагедията на АМ "Струма", която е най-тежката от десетилетия в историята на България.
 
"До такива тежки катастрофи обикновено се стига заради човешка грешка, техническа неизправност или проблеми в инфраструктурата. В конкретния случай маркировката не е била достатъчно ясна, липсвали са пътни знаци. Ако беше само катастрофата, без възникването на пожар, хората щяха да бъдат живи. Все още не е достатъчно изяснена причината за пожара, а това ще е ключово", коментира експертът по пътна безопасност Любка Маринова в ефира на Bulgaria ON AIR.
 
Тя е категорична, че еластичните мантинели трябва да бъдат подменени с бетонни, както и да се направи подмяна на маркировката.
 
"Проектантите ще проектират каквото им е заложено, изпълнителят - това което му е подадено. Който възлага, трябва да има визията какво точно иска да получи. В случая говорим за магистрала. Ясно е, че тя е път, на който автомобилите се движат с висока скорост. Това не е каприз и трябва да бъде достатъчно обезопасена", заяви архитектът Боян Коларов.
 
Той подчерта, че в чужбина има 4 компонента, които правят движението по магистралите безопасно.
 
"Много от магистралите са осветени по цялата си дължина, всички светлоотразители по мантинелите задължително светлоотразяват. Също така маркировката на пътя е светлоотразяваща, на средната мантинела в разделителния остров има сенници, които не позволяват заслепяване на отсрещния шофьор. Само едно от тези условия, ако съществува на магистралите у нас, те ще бъдат много по-безопасни", заяви арх. Коларов.
 
"Евтиното винаги излиза по-скъпо. Трябва да изискваме най-доброто, когато се касае за човешки животи. Има Фонд за безопасно движение, в който постъпват парите от глобите на шофьорите. Там годишно влизат около 100 млн. лв. Могат да се използват за по-добра безопасност", каза Любка Маринова. 
 
"Имаме още месец до края на годината. Жертвите ще се увеличат. Трябва да има много камери, които да следят движението. Във Франция в няколко области са ангажирали хора, които със своите лични коли по цял ден снимат по пътищата. Вечерта предават флашката в районното управление и така се установяват нарушителите. Хората знаят, че са следени и спазват ограничението на скоростта", сподели Маринова.
 
Гледайте целия разговор във видеото.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

20

Анонимен

преди 2 години

Питане до някой си анонимен както и аз.... А според вас кой трябва да се изказва? Може би някой хлебар или Аити техник.

19

???

преди 2 години

И откога бившата говорителка на КАТ или нещо подобно стана експерт? Знае се, че в КАТ няма експерти по пътна безопасност. Не вярвам и на една нейна дума

18

Анонимен

преди 2 години

Живея в един град на българо-гръцката югоизточна граница. На улица в града от около 800 метра има 33 знака от които поне 30 са безмислени. Щ.Колкото повече знаци толкова по скъп проект, толкова повече парични в нечии джобове, и повече оскубване на народонаселението защото той плаща всички сметки.

fallback