"Това наистина е голяма трагедия, съизмерима с една самолетна катастрофа. Но се правят повърхностни оценки. Въпросът е дали катастрофата е станала преди или след запалването на автобуса. Всичко друго е смесване на догадки с някакви факти, което е неправилно. По случая работят едни от най-добрите експерти и те ще кажат какво точно се е случило и какви са причините за трагедията", коментира членът на браншовата асоциация "Пътна безопасност" ген. Румен Миланов в студиото на "Денят ON AIR".

Той е категоричен, че пътят няма как да е виновен за смъртта на тези 45 души.

"Пътят не може да бъде виновен, недостатъците на пътя могат само да спомогнат за грешките на водача. Там минават толкова коли и не е настъпил инцидент досега. Вероятно водачът е имал неправилно поведение. Но е вярно, че целта на маркировките и знаците на пътя са да не объркват шофьорите", заяви ген. Миланов.

Един от проблемите, който бившият шеф на НС "Жандармерия" и НСБОП подчерта, е липсата на адекватни мерки за обезопасяване и сигнализация на пътя.

"Нашата сигнализация е великолепна, но за 30 г. назад. Важно е поддържането на настилката, маркировката, предпазните огради. Ние нямаме система, с която да наблюдаваме състоянието на пътната настилка по отношение на сцеплението. Сега става една каша - имаме хубави норми, но когато тяхното изпълнение не е правилно, виждаме какво става. И от десетилетия чувам едно изречение "Нямаме пари ", изтъкна ген. Миланов.

PR експертът Любомир Аламанов напомни, че трябва да се спазва етичната граница при представянето на такива тежки новини.

"Това трябва да става умерено, със съпричастност към болката на хората. Този глад за популярност, кликове - прекален е. Нашата първа работа като комуникатори беше да прегледаме кампаниите си, ако има такива, които са по-весели и закачливи, да ги ограничим в един такъв ден", заяви Аламанов пред Bulgaria ON AIR.

Той призова да се разграничава информираността от сензационността.

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase