Снимка: Димитър Кьосемарлиев, Dnes.bg
fallback

Над 80 общини в България вече нямат автобусни превози. Около 500 фирми извършваха такъв тип превози, те намаляха само в рамките на една година с около 150, съобщи пред БНР  Ивайло Константинов от Националното сдружение на автобусните превозвачи в България.

Автобусните и таксиметрови превозвачи отложиха насрочения си за днес протест за 13 октомври. Действията до момента не са политически, единствената цел е секторът да продължи да съществува, каза той.

От края на май беше преустановено действието на специализирана мярка за подпомагане и на автобусния сектор – с 210 лева за всеки транспортен служител, припомни той.

От края на юли вече не действа и мярката за подпомагане на служителите 60/40, което е лишило бранша на автобусните превозвачи от сериозна помощ, поясни Константинов.

По думите му това е довело до невъзможността голяма част от фирмите да упражняват дейността си.
Ивайло Константинов уточни, че превозите по редовните автобусни линии трябва да се осъществяват с или без пътници и при съответните отстъпки за определени категории пътници и не могат да преустановяват обслужването. По думите му близо 150 дружества, извършващи редовни автобусни линии, са преустановили дейност.

Сред най-големите губещи са общинските предприятия и големите предприятия, които до този момент по никакъв начин не бяха компенсирани, посочи Ивайло Константинов.

От правителството са поели ангажимент от излишък от някоя от другите мерки или с трансфер на бюджетни средства да бъдат компенсирани най-засегнатите сектори в автобусния бранш, каза Константинов. Това според него е най-губещият сектор от началото на пандемията, защото наред с косвените разходи произвежда ежедневно и преки оперативни такива.

„Ние всички, 99,90% от превозвачите в България в автобусния транспорт нямаме намерения и нямахме намерения да предприемаме никакви стачни действия“, декларира Васил Пиронков, председател на УС на Камарата на автобусните превозвачи. Той е скептичен, че за две седмици ще може да се стигне до изплащане на средства към превозвачите.

Цената при редовните автобусни линии трудно би могла да бъде коригирана, процедурата не е лесна, изтъкна Ивайло Константинов.

„Ако ще има такива поскъпвания, те ще бъдат разрешени от възложителя и то с процента на инфлацията“, добави Васил Пиронков.

Според Константинов няма нагласа сред превозвачите за „търсене на различна от тази цена, защото проблемът не е цената, проблемът е пътникопотокът, особено в рамките на последната година и половина“.

„Българският гражданин в този тежък момент е достатъчно обеднял. Ние трябва да издържим без да увеличаваме цените“, категоричен е Пиронков. Той обаче допълни, че има общини, които години наред не са променяли цената и там могат да се очакват промени за превози на къси разстояния.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

49

Истината

преди 2 години

Цените на горивата се определят отвън. Правителството може да деблокира малко от резерва за транспортните фирми (може би).Но с тока е съвсем друга история.Там ония дебел Шо.пар от Банкя и разни теменужки имат огромна вина - най-малкото , защото не обясниха с думи прости на фирмите какво са им приготвили в съдружие с ЕРП-тата. Та гробавите тролчета ТРЯБВА ДА СИ МЪЛЧАТ, и без това УЖАСТНО са се пос.рали техните.

48

До 50

преди 2 години

Това е резултата от десетгодишното управление на хунтата Герб

47

Анонимен

преди 2 години

Много междуселищни автобуси спряха постепенно в годините да хората имат коли но не вдички по селата са предимно възрастни самотни които търсят някой съсед да ги закара до града щот няма субсидия за автобуси визирам община Велико Търново щот съм от там няма нито връзка на автобусите с даден елак напр или с друг автобус за друга област у нас всичко е декоорфинирано сякаш нарочно да ти е по сложно а трябва само да се координират нещата да се видят свръзките и така да се изготвят графици

fallback