Снимка: Facebook
fallback

Експерти на Басейнова дирекция „Черноморски район“ – Варна (БДЧР) и Регионалната лаборатория (РЛ) към ИАОС днес са извършили проверка и пробонабиране с катер на Дирекция „Морска администрация – Варна“, по сигнал за изтичане на азотни торове в морето от заседналия край Камен бряг товарен кораб „Vera Su“.

По поръчка на БДЧР са взети две водни проби от морските води. Първата е до кораба в посока окрито море, а втората пред носа на кораба, където е предполагаемото изтичане на товара,  съобщиха от МОСВ.

Oще по темата

Експресните проби за показатели – pH, разтворен кислород, не отчитат отклонение от нормите. На място е измерена прозрачността на водата, която е 6,5 м. При проверката на място не е установена опалесценция и следи от нефтопродукти в морето около кораба.

Съгласно получената до момента информация за химическия състав на товара, е важно да се установи дали има превишения в стойностите на показателите: азот амониев, азот нитратен и азот нитритен. Резултати от анализа на пробите биха потвърдили дали има замърсяване в морето.

РЛ - Варна има готовност да обработи водните проби от днес в спешен порядък, така че те да бъдат анализирани и оповестени на институциите и широката общественост във възможно най-кратък срок.

БДЧР ще продължава да следи състоянието на водите в Черно море в района на заседналия кораб и има готовност да предприеме всички мерки съгласно компетенциите си за предотвратяване на екологични щети при стартиране на последващите aварийно-спасителни действия.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

29

toti

преди 2 години

Много сме неграмотни батееее...ще се чудим един месец какво да се прави,щото всички морски сили са гола вода !!!

28

У

преди 2 години

Няма кой, защото корабоплаването ни беше неглижирано от всички на власт в София след 90г, а останалото от БМФ продадено на частник, който си гледа само печалбата и данъците. Него не го интересуват държавните интереси и когато нещо носи загуба, го продава или бракува и развива само печелившите дейности. Това в Холандия и Белгия са го разбрали отдавна и затова имат и държавни флотилии от специализирани кораби, например при пожари, разливи, претоварване на баржи...

27

(-_-)

преди 2 години

Вече 10 дни се чудим кво да го правим.. Съвсем близо до брега е - до сега можеше да бъде разтоварен поне 2 пъти, ама няма кой да го направи.. Това просто не е държава..

fallback