Снимка: БГНЕС
fallback
"Всички знаем, че претоварени камиони се движат на територията на България, затова  ИА „Автомобилна администрация“ постоянно организира специализирани акции, с които да бъдат доказани тези претоварвания, да бъде извършен засилен контрол над тези автомобили. За всеки случай, в който сме установили претоварване, сме взели отношение." 
 
Това заяви пред БНР Бойко Рановски, изпълнителен директор на ИА „Автомобилна администрация“.
 
"С 15 кантара, с които разполагаме и със служителите, които осъществяват контролна дейност на пътя, според възможностите ни до момента за осемте месеца на 2021 г. сме съставили 115 акта за претоварване, повече в сравнение с миналата година. Миналата година за осемте месеца сме имали 70 такива акта."
 
"Не можем да проверим всички камиони, които се движат", заяви Рановски и допълни, че има недостиг на човешки ресурс - 120 са контрольорите на пътя.
 
"Тъй като те проверяват и в предприятията превозвачи, проверяват и в учебни центрове за провеждане на обучение, проверяват и техническите пунктове за годишни технически прегледи."
 
"В движение трудно може да се извърши проверка за претоварване", призна Бойко Рановски.
 
"Извършваме такива проверки на места, които позволяват да се постави кантарът. Мястото трябва да е хоризонтално, не може да е под наклон. Има специфични условия, за да се извърши самото измерване на автомобила."
 
"При започване на проверка с мобилни кантари след спирането на първите няколко автомобила за проверка останалите вече получават информация и знаят къде са местата, където се извършват такива проверки", допълни Рановски.
 
"За периода от 30 август до 3 септември са извършени засилени проверки в 5 дирекции на ИА „Автомобилна администрация“ и са обхванати всички направления, водещи към морето", съобщи Бойко Рановски. Проверени за претоварване са били 135 камиона, а установените сред тях случаи са 11.
 
"Не мога да кажа, че масово се претоварва", изтъкна той.
 
Бойко Бановски допълни, че е направена промяна в организацията на контролната дейност и гарантира, че "няма никакви списъци, които да се дават на служителите, на база на които конкретни автомобили и конкретни фирми да не се проверяват."
 
"В момента санкцията се поема основно от водача. Има предвидени норми в закона за санкциониране и на товародателя, но в много от случаите той трудно се установява", каза още Рановски. Според него "принудителна мярка като спиране на автомобила от движение и сваляне на регистрационните табели би била подходяща в тези случаи."
 
"По републиканската пътна мрежа има поставени над 100 електронни кантара за осъществяване на контрол над камионите", увери Иво Иванов, директор на Националното ТОЛ управление към Агенция „Пътна инфраструктура“. "Това е система за динамично претегляне", поясни той.
 
"Ние можем да предадем информацията на мобилните екипи. Имаме дирекция – „Анализ на риска и оперативен контрол“, която съвместно с ДАИ, с МВР и Митници извършват ежемесечно тези проверки, акции по пътищата."
 
"От март до края на август мобилните екипи са извършили над 5 хиляди проверки, като са съставени над 240 акта за нарушения", допълни Иванов.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

9

Александър Томов

преди 2 години

Здравейте на всички специалисти тук. Прав е г-н Рановски, прави се контрол, но кампанийно. Като има жертви и като ни натиснат медиите тогава. През другото време, трябва да сме удобни на всички и не правим проблем на никой. Назначили сме всякякви пенсионери от МВР, които нищо не разбират, но така е по удобно за всички. Ние контрол извършваме, но преди всичко имаме поети финансови ангажименти които трябва да изпълним. Това е служба ДАИ в родината ни. Всички знаят какво се случва, но . . .

8

Анонимен

преди 2 години

Да бе да , като разберат къде е кантара и го заобикалят, хаха . ами то ум се иска , подобни акции се правят с няколко екипа, и

7

Въпросът е спорен

преди 2 години

Скоро натоварих едно пале кенчета бира и склададжията ми каза че ако претоварят камион - половина глоба я плаща тяхната фирма, другата половина превозвача. По принцип шофьорите са най-малко виновни, защото не им е работа да зная колко тежи една макара с кабел или две гребла с мокър пясък, или 10 перални или едно ремарке дограма. Всичко идва по документи . а този с приказките че не можели да проверят да иде да се гръмне- щот проверките са на принципа "и ся , ко праим".

fallback