Снимка: АПИ
fallback

От десетилетие бизнесът по Черноморието чака скоростен път, който да свърже двата най-големи морски града - Варна-Бургас.

Надеждите са магистрала "Черно море" да облекчи не само туристическия поток към курортите, но и международния транзитен трафик.

95-годишният Георги Михайлов си спомня как през 50-те години на миналия век с ентусиазъм започнало строителството на скоростен жп път от Бургас до Варна.

"Мисля, че беше 54-а година. Целта беше да се направи тунел, да се избегнат завоите в планината нагоре. Толкова бързаха обекта, работеше се с много хъс, обаче изведнъж спряха", разказва Георги пред bTV.

Тодор Желев, който има сервиз край пътя, знае друга история за неуспешното строителство на пряка жп линия.

"Почват да правят два тунела - единият от страна на Кошарица, другият от страна на Варна. Разминават тунелите и проектът спира. И край", разказва той.

Така през 70-те години започва проектът за магистрала и отново спира. Днес натоварен през лятото и трудно проходим през зимата заради завоите пътят Варна - Бургас е кошмар за пътуващите.

Алтернативният Дюлински проход пък е в лошо състояние. Заради пандемията туристическият бранш разчита основно на летовници от Румъния, Украйна и Молдова.

За да стигат от север до южните курорти обаче, трябва и безопасен и удобен път.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

25

Анонимен

преди 2 години

Преди 1989 магистрала Тракия беше построена от София до Чирпан, но между Пловдив и Чирпан имаше участък, който не беше в експлоатация. С други думи от общо 360 км дължина на магистралата, преди 1989 са построени 186 км за 16 години и още 174 км след 1989 за 24 години (до 2013 г.), като голяма част от дейностите, вкл. и строителството беше извършено преди 1989 година. Магистрала Черно море - преди 1989 построени 10 км от общо около 100 км. След 1989 година - нула километри.

24

...

преди 2 години

До LosHo Изброените от теб държави ни превъзхождат многократно. Само за Албания нямам наблюдения, защото не съм бил още, но и това ще стане. То не не само тоази път. Няма едни що готе читав посока север-юг. Чакаме тунела под Шипка

23

АПИ

преди 2 години

Оправете Дюлинския проход до Бургас има спешна нужда от това !

fallback