Снимка: АПИ

От десетилетие бизнесът по Черноморието чака скоростен път, който да свърже двата най-големи морски града - Варна-Бургас.

Надеждите са магистрала "Черно море" да облекчи не само туристическия поток към курортите, но и международния транзитен трафик.

95-годишният Георги Михайлов си спомня как през 50-те години на миналия век с ентусиазъм започнало строителството на скоростен жп път от Бургас до Варна.

"Мисля, че беше 54-а година. Целта беше да се направи тунел, да се избегнат завоите в планината нагоре. Толкова бързаха обекта, работеше се с много хъс, обаче изведнъж спряха", разказва Георги пред bTV.

Тодор Желев, който има сервиз край пътя, знае друга история за неуспешното строителство на пряка жп линия.

"Почват да правят два тунела - единият от страна на Кошарица, другият от страна на Варна. Разминават тунелите и проектът спира. И край", разказва той.

Така през 70-те години започва проектът за магистрала и отново спира. Днес натоварен през лятото и трудно проходим през зимата заради завоите пътят Варна - Бургас е кошмар за пътуващите.

Алтернативният Дюлински проход пък е в лошо състояние. Заради пандемията туристическият бранш разчита основно на летовници от Румъния, Украйна и Молдова.

За да стигат от север до южните курорти обаче, трябва и безопасен и удобен път.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase