Увеличаване на часовете за кормуване, въвеждане на електронна система за следене на практическото обучение, трудови договори за автоинструкторите и ревизия в Изпълнителна агенция Автомобилна администрация – това са част от спорните точки, които нажежават страстите сред представители на браншовите организации.
"Най-важното е, че се опитахме да възстановим диалога", каза служебният министър на транспорта Георги Тодоров.
Исканията на автоинструкторите са едни и същи през последните години.
"Не можем да бъдем против електронизацията, това е все едно да бъдем против космонавтиката. Страхът идва при тези, които знаят, че ще работят повече. Масова практика е да не се включва повече от втора предавка, да не се дават часовете, да не се вдига повече от 20 км/ч, да няма теоретично обучение и това е проблем на държавата", посочи част от проблемите председателят на Асоциацията за квалификация на автомобилистите в България - Красимир Георгиев.
Той заяви, че твърдо ще настояват обучението да бъде безкомпромисно. В това число - държавата да защити гражданите от ощетяване, свързано с часове за обучение на бъдещите шофьори.
Според изпълнителния директор на ИА Автомобилна администрация Бойко Рановски, консенсус трудно може да се постигне.
"Но всички могат да направят отстъпки. Наредба 37 не е променяна, защото има разнобой в мненията и не може да се приеме. В наредба 37 има и много хубави неща, които облекчават бизнеса. Ние стоим на едно място, а всички казват, че има бюрокрация. Тя трябва да се промени. Да се надяваме, че някога ще влезе и ще облекчи бизнеса", каза Бойко Рановски.
През следващите дни отново ще има среща между държавата и представители на бранша.
Вижте повече в репортажа на Теодора Георгиева.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase
fallback
fallback
fallback
Коментари Напиши коментар
5
може и без тях
преди 2 годиниМисля, че в някои щатски правила за книжки има логика. В някой щати-из генгирлика, може да те обучава близък и да се явиш само на изпит. Естествено, в Ню Йорк няма начин, ако не караш 100ци часове. При нас е почти същото. За какво ти е инструктор в Исперих? Може да те научат и да се явиш на листовки и кормуване във Варна или Русе например. Спестяваш, а и баща/чичо ти ще те научат. Та мисълта ми е, защо трябва да се кара формален курс, а ПОСЛЕ родителите да дообучават? Май само за 1000та лв?
4
Анонимен
преди 2 годиниВсичко е ясно. Бранша вика - Електронна сустема и намсляеане продажбите на книжки, ИА АА казват - А, нема да си спираме сами кранчето.
3
Само казвам, че
преди 2 годинипромените са подготвени от предишния кабинет.