Снимка: БГНЕС
fallback

От началото на юни е създадена нова организация на работа на ротационен принцип на проверяващите екипи на Изпълнителна агенция "Автомобилна Администрация". Това съобщи министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Георги Тодоров, който се включи в проверка на екип, работещ на главен път Е80 на разклона за с. Пролеша в посока ГКПП "Калотина".

Той отбеляза, че се опитват да премахнат възможностите за създаване на условия за нерегламентирани практики. Освен смяната на членовете в екипите, ежедневно се променят и местата, на които се разполагат те. За Софийската дирекция на агенцията работещите на терен екипи са осем, а в цялата страна работят между 60 и 70 екипа.

Инспекторите ще следят за спазването на времената за управление и почивка на водачите, изискванията за превоз на пътници и товари, както и ще обръщат внимание на общото техническо състояние на превозните средства и редовността на документите, предаде БТА.

Сред най-честите нарушения, които се констатират, са неспазване на времето за почивка и липса на различни документи.

Ръководителят на ИА "Автомобилна администрация" Бойко Рановски каза, че от началото на годината са констатирани 7000 нарушения, което е с 3500 повече от същия период на предходната година. Размерът на наложените санкции от началото на годината досега е с един милион лева повече. Той обясни, че броят на нарушенията миналата година е по-нисък и заради двумесечното извънредно положение покрай кризата с COVID-19.

Приоритетите в работата на агенцията при контролните дейности са свързани с нерегламентираните превози, спазването на времето за почивка, както и на изискването за товароносимостта на камионите. Рановски каза, че имат постоянни проверки по граничните пунктове срещу нерегламентираните превози, а от началото на летния сезон ще започнат подобни и по летищата, като ще се следи за трансфера към и от хотели.

Той напомни, че почивките на водачите на автобуси и тежкотоварни автомобили са много важни. Шофьори, които не спазват въведените изисквания, са опасни на пътя, коментира Рановски.

Претоварването е друг голям проблем, води до унищожаване на пътната инфраструктура, което е предпоставка за транспортни произшествия. Проверките за претоварване на камионите ще се засилят особено сега, когато започва жътвената кампания, защото голяма част от автомобилите си позволяват да са с товари над определеното, коментира Рановски и допълни, че на различни места в цялата страна са разположени и 16-те мобилни измервателни уреда на агенцията.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

6

Койчо

преди 2 години

А дали през работно време екипите ще могат да се чешат по ***

5

Сахар

преди 2 години

Бившият шеф със 700 хил. лева в гардероба осъдиха ли го или само "политическата отговорност"?

4

Tir

преди 2 години

Нека проверяват, но глобите да не са само за някой сиромах с 1 камион, че просрочил работното време с 5 -10мин. и всякакви други дребни нарушения които се гонят по устав. Докато за големи фирми това не се отнася. По време на жътва, при допустим тонаж в България 40т. камион + товар, те се движат с 70 +т. Ако са по малко шефа му вика Къде си тръгнал празен? Карат Денонощно без почивка. Това е ОПАСНО! А не че някой просрочил 5мин. или гумата му била с 2 мм по малък грайфер

fallback