Снимка: БГНЕС
fallback
Вероятно е пилотът на изтребителя да е загубил ориентация нощно време в морски условия. Това коментира в ефира на bTV авиоекспертът Ангел Борисов. Според него това се случва изключително рядко. 
 
Той изтъкна това, че военните учения са напълно различни от гражданската авиация. Зависи от запаса на гориво и колко навътре в морето е навлязла машината. 
 
Ангел Борисов коментира и техниката, с която разполагаме и обясни, че някои от двигателите на изтребителите да са с по-стар ресурс, но ежедневно се извършва технически контрол. 
 
"Не би трябвало да се допусне такъв отказ на двигателя, който да доведе до фатален край. Разбира се има откази, които не могат да се предвидят. При определени обороти със сложни маневри е възможно да се получи префорсиране и двигателят да избухне", обясни авиоекспертът.
Oще по темата
 
"Пилотът в стремежа си да изпълни точно задачата, която му е поставена, може да предприеме рискова маневра. Може да получи срив самолетът, зависи с какъв ъгъл на атаката ще подходи. Той не трябва да изпълнява задачи, които са невъзможни за самолета", каза Борисов.
 
На въпрос дали има вероятност пилотът да е катапултирал той обясни, че това не е проблем да се случи, но зависи на каква височина е. 
 
"В момента условията не са толкова лоши и да е студено. Би трябвало да открият пилота с вертолета, който наблюдава района", допълни още авиоекспертът.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

43

Експертът казва:

преди 2 години

"""Вероятно е пилотът на изтребителя да е загубил ориентация нощно време в морски условия.""" Как така пилотът ще загуби ориентация нощно време и в морски условия ? Да не би морето да е станало небете и обратно. Кви са тея експерти, бре друзя ? Модерните и съвременни самолети имат перфектна навигация и подобно състояние на полета не може да се получи дори и на ръчно управление.

42

Alex

преди 2 години

Предната 29-ка и чукнаха соплото в бетона, което доведе до пожар.Причината - нисък нальот.В този случай аз залагам на загуба на пространствена ориентировка в условия на нощен полет.Не съм експерт, просот се интересувам от неща, по-интересни от Антоанет Пепе и МегЗ

41

Krom

преди 2 години

Самолети падат навсякъде по света. Когато летиш на машина съставена от хиляди възли и детайли нищо не е изключено. Съмнения има винаги. Затова, още преди години комисиите разследващи самолетни катастрофи са решили да бъдат с нечетен брой членове - за да се избегне равния брой гласове на експертите. Хората имат опит. Да се помолим пилота да оцелее, и да оставим военните да си свършат работата. Другото е чесане на езици и профанщина. Без да искам някого да засягам.

fallback