Снимка: БГНЕС
Вероятно е пилотът на изтребителя да е загубил ориентация нощно време в морски условия. Това коментира в ефира на bTV авиоекспертът Ангел Борисов. Според него това се случва изключително рядко. 
 
Той изтъкна това, че военните учения са напълно различни от гражданската авиация. Зависи от запаса на гориво и колко навътре в морето е навлязла машината. 
 
Ангел Борисов коментира и техниката, с която разполагаме и обясни, че някои от двигателите на изтребителите да са с по-стар ресурс, но ежедневно се извършва технически контрол. 
 
"Не би трябвало да се допусне такъв отказ на двигателя, който да доведе до фатален край. Разбира се има откази, които не могат да се предвидят. При определени обороти със сложни маневри е възможно да се получи префорсиране и двигателят да избухне", обясни авиоекспертът.
Още по темата
 
"Пилотът в стремежа си да изпълни точно задачата, която му е поставена, може да предприеме рискова маневра. Може да получи срив самолетът, зависи с какъв ъгъл на атаката ще подходи. Той не трябва да изпълнява задачи, които са невъзможни за самолета", каза Борисов.
 
На въпрос дали има вероятност пилотът да е катапултирал той обясни, че това не е проблем да се случи, но зависи на каква височина е. 
 
"В момента условията не са толкова лоши и да е студено. Би трябвало да открият пилота с вертолета, който наблюдава района", допълни още авиоекспертът.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase