Съоръжението пристигна наскоро в Русе с нидерландски екип от експерти на фирмата-производител. А служителите на АППД в Русе вече са обучени как да работят с него, предаде Bulgaria ON AIR.
"Съоръжението е построено в Нидерландска корабостроителница и пътува 26 дни в самоходна баржа по вътрешните водни пътища на реката", обясни директорът на дирекция "Поддържане на корабоплавателния път“ Ивелин Занев.
Освен за проучвания, специалното съоръжение ще се използва и за поддръжка на плавателния път по реката.
"Един от елементите на габаритите, на корабоплавателния път, е дълбочината. За да можем да гарантираме постоянна дълбочина и 94% от времето в годината да бъде свободно корабоплаването, именно този съд и тази драга идва на помощ, с която ние извършваме удълбочаване на корабоплавателния път", посочи инж. Павлин Цонев - директор на Изпълнителна агенция "Проучване и поддържане на река Дунав“.
Посланикът на Нидерландия у нас Беа тен Тъшър даде официално име на новото драгажно съоръжение. Тя пожела попътен вятър и разби бутилка шампанско в корпуса на "Янтра“.
Доставката на специализираното плавателно средство за драгиране е част от Европейски проект. Общата му стойност е над 20 600 000 лв. А драгата се очаква да заработи през следващата година, когато пристигнат останалите елементи от комплекта.
Вижте повече в репортажа на кореспондентите ни.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase
fallback
fallback
fallback
Коментари Напиши коментар
11
Замислен
преди 2 години'измина повече от 3000 хиляди километра". Коооооо? След 3000 основни ремонти на двигателя може би.
10
До Веско
преди 2 годиниВескоо,голяма радост ,ама не би!!Драгата се очаква да заработи следващата година.....
9
Веско
преди 2 годиниДо ПенсионерДобре е да знаете как изглежда. Старите драги бяха с кофи на елеватор. И си е срамота да се дават 20 милиона за драга, ама нали затрихме всякакво производство.