Снимка: Bulgaria ON AIR

Гарата в Карнобат. Не е ремонтирана повече от 30 години след построяването й през 80-те години на миналия век.

"Работя от 1980 г. Когато започнах работих в старо помещение, стара сграда, която не мога да кажа от колко години, но от доста години. През 1898 г. беше прието новото здание и сега може да се каже вече след този ремонт, се явява като една нова гара. Гарата е на европейско ниво, ходил съм в Дания, Германия, Чехия. Може би една от хубавите гари", разказа Атанас Георгиев, ръководител "Движение".

За европейския, модерен и отговарящ на най-модерните изисквания вид и функциониране на гарата в Карнобат са инвестирани 4 142 125 лева без ДДС. Финансирането се осъществява по приоритетна ос 3 на Оперативна програма "Транспорт и транспортна инфраструктура“.

Извършено е пълно архитектурно обновяване на сградата. Днес тя е отговаря на всички европейски изисквания за енергийната ефективност, техническа безопасност и достъпна среда.

"Гара Карнобат е изключително възлова по направлението Пловдив – Бургас", каза арх. Александър Туджаров

"Нашето идване тук не е да бием фанфарите и помпозните откривания, а да видим свършената работа, да видим нашата железопътна инфраструктура. Новото здание на железопътна гара Карнобат, заедно с вече реализираното железопътно развитие е един от поредните етапи на успешната реализация на проекта за обновление на железниците Пловдив, Бургас, Фаза II. В ход е изпълнението на връзката Карнобат- Синдел, която е изключително важна връзка и до 2 години ще е най-бързата връзка София - Варна, през Карнобат, за 4 часа ще стигат пътуващите София -Варна през този възел", обясни бившият министър Росен Желязков.

Гаровият комплекс в Карнобат е не просто ремонтиран, а напълно наново обновен: от реконструкцията на пешеходния подлез до конструктивно усилване на носещата конструкция на сградата. Извършено е хидроизолиране, архитектурно обновяване и изграждане на асансьори за лица с намалена подвижност за достъп до пероните, подменени са осветителните системи, покривната конструкция, всички инсталациите, изградени са нови навеси над стълбищата към пешеходния подлез на ІІ-ри и ІІІ-ти перони

"Гарата беше в ужасно състояние, това беше една от най-ниските точки в града. Преди в гарата нямаше асансьори“, допълни арх.Туджаров.

Целта на проекта е да осигури модерна, съвременна среда за пътниците и изграждане на необходимите съоръжения, гарантиращи комфорт и равнопоставен достъп за гражданите с намалена подвижност.

По време на целия ремонт гарата не е спирала да работи. Направена е реорганизация на движението, обособено е специално място за изчакване и билетни каси. Освен всички удобства, които предлага, днес гарата в Карнобат има стая за майки с деца и за преповиване.

"Отоплението на гарата е много добро. Гарата се заключва с чипове, направено е всичко много модерно", разказва Атанас Георгиев.

В рамките на същия проект са включени за реконструкция общо 6 гарови комплекса: Карнобат, Подуяне, Искър, Казичене, Стара Загора и Нова Загора. Стойността за всички обекти е приблизително 30 млн. лева.

"Предстои началото на строителството на гарите в Нова Загора, Айтос, предстои изграждането на едно уникално съоръжение тунел "Лозарево", което не само ще бъде гордост за строителите, но и ще бъде изключително съоръжение, което ще позволи огромно съкращаване на времето", обясни Желязков.

Напълно обновена днес гара Карнобат е не само единствената железопътна връзка между Югоизточна и Североизточна България. Тя е четвъртият по големина железопътен възел в страната и посреща служители и пътници в сигурност, комфорт, чистота и удобство.

Вижте повече в репортажа на Bulgaria ON AIR

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase