fallback

Лятото идва, а с него и все по натоварения трафик по пътищата ни. Остават ли нерешени казуси за безопасността на пътя?

"Водещ проблем в България продължава да бъде инфраструктурата и състоянието ѝ. Казвайки инфраструктура, нямам предвид само дупки по пътя. Говорим за еластични огради, мантинели, пътни знаци и маркировки. Пътната маркировка през 2020 г. трябваше да бъде подновена - частично това се случи, частично заради ковид кризата не се случи. Държавата ни и институциите ни са неспособни да се справят с фирми, които произвеждат фалшиви пътни знаци. Общините са пълни с такива", коментира Диана Русинова от Европейския център за транспортни политики в студиото на "България сутрин".

Oще по темата
Тя подчерта, че има няколко компонента, по които се различава фалшивият пътен знак от истинския.

"Ние сме страна членка на ЕС и сме приели, произвеждайки пътни знаци, някои норми. В тях е записано много ясно един пътен знак на какви норми трябва да отговаря, за да го сложим на пътя", добави Русинова в ефира на Bulgaria ON AIR.

Според нея, пътните знаци нямат необходимите светлоотразителни качества и се получава един омагьосан кръг, в който никой не може да направи нищо, че някой произвежда фалшиви пътни знаци.

"Няма да попречим на никого, ако сложим видеорегистратори и ги обвържем с гражданска отговорност. В съда не се приемат като доказателства, но на място, когато се изяснява ситуацията, и се покаже записът, на полицаите им става ясно кой лъже", категорична е Русинова.

Тя изрази опасенията си, че служебното правителство може да доведе до сериозна криза в транспортната безопасност.

"С транспортната и пътна безопасност имаме сериозен проблем, тъй като ще имаме служебно правителство. На първо място, на 6 юни 2019 г., се прие една рамка, където България като страна членка е поела определени ангажименти. Сега няма да може да ги изпълняваме, като няма кой да взема решенията", отбеляза още тя.

"Разработих една концепция, която значително намалява времето, което е необходимо, за да съберем данните за състоянието на пътната безопасност, да направим анализ и оценка. Можем да получим информация за траекторията на автомобила, свлачищата, земетресения", подчерта експертът.

Русинова добави, че ЕС губи 2% от БВП за пътни инциденти, в това число и България.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

9

Дидю

преди 2 години

Защо постоянно лансирате глупостите на тазаи жена? На кого е дъщеря, или жена, или с кого си ляга, защото е много далече от специалист по каквото и да било свързано с транспорта. Мине се не мине известно време и ни пускате някое нейно умопомрачително заключение, обявявайки я за специалист. Нямаме други специалисти, та за това все нея давате и препредавате.Щом тая е най-големият специалист по безопасност на движението, жална ни майка!!!

8

1234

преди 2 години

129 място от 144 страни за 2020 г. Като целия скапан ЕС е 27 страни.... Наследството на герб е такова във всяка сфера, че най добре е да се емигрира веднага без да си губим времето тук.

7

КЛ

преди 2 години

Айде още една на заплата в ГЕРБ.Не на партийните субсидии, не искам да ми харчат парите за пропаганда. Партия, която не може да се издържа от членски внос и 1 лев субсидия, не е партия, а корпорация.И трябва да изчезне. Партиите са идеи, не пари.

fallback