Снимка: БГНЕС
Една година след като приключи реконструкцията на пътя Кричим – Михалково, рухнала подпорна стена при 98-ия километър в посока Девин отново повдига въпросите как се оползотворяват милионите левове за пътно строителство. В момента движението в участъка се извършва двупосочно в една лента. Тежкотоварните камиони над 3,5 тона трябва да използват обходни маршрути.
 
"Въпросната рухнала подпорна стена не е била включена в мащабното реновиране на трасето. Тази подпорна стена е от 1963 година, така че не можем по никакъв начин да говорим за пропуснати грешки по проекта", каза пред БНР областният управител на Пловдив Дани Каназирева.
 
Близо 23 милиона лева бяха вложени в ремонта на пътя Кричим - Михалково. Проектът се реализира със средства по Оперативната програма „Региони в растеж“ чрез Европейския фонд за регионално развитие и националния бюджет. С парите е трябвало да се извърши реконструкция на четири големи мостови съоръжения и тунела „Кричим”, който е с дължина 130 м, а по трасето да се изградят подпорни и укрепителни стени с различна височина, както и да се укрепят откосите с високоякостни мрежи.
 
„От „Пътно управление“ - Пловдив изтъкват, че при извършените огледите от специалистите не е било забелязано нищо тревожно, затова и не била обследвана по време на рехабилитацията.
 
"Разрушителните процеси се активирали след обилни дъждове в региона, като свлачището е подкопало пътя в дълбочина от 2 метра, разцепило е дори асфалта. Засегнатият участък е около 30 метра. Подпорната стена е доста стара, но има държавно приемателна комисия, която е приела обекта, и не знам защо в проекта не е било заложено обновяването и на тази стена", коментира и представителят на строителната фирма, работила на обекта, Паун Иванов:
 
"Така че няма неизпълнени неща, а това, че са аварирали тези подпорни стени, то не се случва само тук. Те са на над 50 години и преовлажняването е довело до нейното компрометиране. Докога ще отстраним проблема – проектът ще каже кога, аз не мога да ви кажа". 
 
На мястото вече има тежка техника, днес авариен екип на EVN трябва да изключи високото напрежение. 
 
"Това е необходимо, за да могат да започнат всички действия по укрепването", каза още областният управител Дани Каназирева: 
 
"Тежко е положението и проблемът е сериозен за тежкотоварните камиони, защото те ще преминават през Пампорово, а също и трафикът ще се прехвърли към самия Пловдив. Затова държа да се обсъди внимателно техническо решение за възможност за преминаване по този път в едната лента с всички предпазни мерки".

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase