Снимка: БГНЕС

15 нови локомотива, които ще обслужват основните и най-натоварени направления на страната, влизат в системата на железниците до средата на 2021 г.

Това каза министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Росен Желязков по време на откриването на пускането в експлоатация на два нови локомотива "Сименс Смартрон" и представяне на новата тежка механизация за поддръжка и ремонт на железния път на жп гара Подуяне, съобщиха от ведомството.

"Днес отбелязваме три събития, които са неразривно свързани под мотото "обновление на железницата". Тук виждаме резултатите от дълъг процес на реформи, който минава през погасяване на огромните дългове на БДЖ и продължава с колосални инвестиции в железницата през следващите няколко години", е заявил Желязков.

БДЖ подписаха допълнително споразумение с изпълнителя за още 5 локомотива, които ще бъдат доставени до юни 2021 г., първите нови локомотиви, закупени от 1986 г. насам. В бюджета за следващата година е заложено увеличение с 200 млн. лева за капиталови трансфери и субсидии, от които близо 115 млн. лева са за подвижен състав.

По думите му за пръв път държавата ще има възможност да кандидатства за европейско финансиране за закупуването на тягов състав. В рамките на Механизма за устойчивост и възстановяване се предвиждат над 750 млн. лева за жп инфраструктура и 250 млн. лева за нови влакове.

По отношение на обновеното приемно здание на жп гара Подуяне, министърът е посочил, че проектът е отличен пример за ефективното управление на пространствата и ревитализация на градските райони, в полза на жителите и пътниците на железницата. Само за 2019 г. през жп гара Подуяне са преминали 147 000 пътници.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase