Снимка: pexels.com
fallback

Жалби от потребителите, които пазаруват онлайн, постъпват целогодишнио. Сега, във връзка с черния петък и купуването на коледни подаръци, жалбите са малко повече, но не са нараснали драстично, това каза пред БНТ Соня Спасова, директор на Европейския потребителски център в България.

Търговците отбелязват, че има значителен ръст в купуването на стоки онлайн.

Соня Спасова предупреди, че при това пазаруване е добре да не действаме емоционално. Хубаво е да се уверим, че ще купуваме от търговец, който е дал информация за фирмата си, дал е адреса си и възможности за контакти. Тези изисквания са задължителни за всички фирми в рамките на Европейския съюз.

Правописни грешки и некачествени изображения също могат да бъдат сигнал, че сайтът може да не е коректен. Друг пример за това, че може да става дума за недобри практики е цената - ако например търговецът предлага маратонки и рекламира намалената им цена, която важи за всички номера на артикула, подобно предложение също трябва да предизвика съмнение.

При пазаруване през платформи, които отдават пространството си за търговия на други търговци, също е необходимо да бъдем внимателни, посочи Соня Спасова. "Когато пазаруваме през платформи, сключваме договор със съответния търговец и при необходимост от рекламация, трябва да се свържем точно с този търговец", обясни тя.

Според законодателството на ЕС, закупените онлайн продукти могат да бъдат върнати в рамките на 14 дни. Условието е да не бъдат използвани, отбеляза Спасова и допълни, че някои търговци предлагат по-дълъг срок.

Относно услугите на куриерските фирми, добре е потребителите да знаят, че в периоди на празници, когато работата е доста по-натоварена, трябва да си предвидят повече време, в което да очакват доставката, допълни тя.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

2

анонимен

преди 3 години

МНОГО ПАЗАРУВАМ ОНЛАЙН ОТ ВЪНШНИ ПЛАТФОРМИ ЗА ТЪРГОВИЯ. ДО ТОЗИ МОМЕНТ СЪМ ПОЛУЧАВАЛА ТОВА КОЕТО ЗАЯВЯВАМ С ИЗКЛЮЧЕНИЕ НА ЕДНИ ОБЕВКИ КОИТО ОТ ЮЛИ ТАКА И НЕ ПРИСТИГНАХА ВЪПРЕКИ, ЧЕ УВЕДОМИХ ТЪРГОВЕЦА ИЗГОРЯХ С ПАРИЧКИТЕ. НАЙ СИГУРНО Е ПАЗАРУВАНЕТО С НАЛОЖИН ПЛАТЕЖ. АКО НЕ ПРИСТИГНЕ НЕ ПЛАЩАШ. НО НЕ ВСИЧКИ РАБОТЯТ ТАКА.

1

Анонимен

преди 3 години

Да напишем пак за неразбралите. Онлайн пазарувате САМО с кредитна карта. Защо кредитна ли? Много по-лесно се прави chargeback. Не ви харесва това, което е пристигнало, търговецът се прави на интересен. Никакви жалби. Директно chargeback и в 101% от случаите парите ще дойдат при вас, а търговецът ще бъде много жестоко глобен. Моментално би следвало да ви светва лампичка, ако не можете да платите онлайн за нещо. От 20 000 поръчки съм имал проблем с не повече от 10. Chargeback и кой откъде е.

fallback