А държавата и неправителствени организации направиха проверка на място за причините, довели до катастрофата. Камионът не е имал спирачен път, а тахографите са изгорели след удара.
Целта на инспекцията беше да открие пропуските и да се вземат необходимите мерки, за да не се допускат подобни тежки инциденти. Работи се по няколко версии.
Мантинелата, в която се удря ТИР-a е на повече от 20 години и е ръждясала.
"Най-вероятната причина този ТИР да прескочи оградата и да забие насреща е точно това, тя е изгубила своите свойства. Разберете, едно съоръжение на 25 години няма как да задържи, каквото и да било", каза Диана Русинова от Европейския център за транспортни политики.
В България се поставят предимно метални, а не бетонни ограничители.
"Първо - по-леки са, по-бързо се изпълняват, създават се проблеми, когато те са на мостови съоръжения, допълнително натоварване. Проблемът е и зимно време, когато има снегопочистване. През металните може да се избута снега докато през бетонните го задържат", коментира инж. Иван Досев.
Според експертите причината за катастрофата е заспиване на водача на ТИР-а или техническа неизправност. И най-висок клас мантинела е нямало да успее да спре тежкото превозно средство.
Вижте повече в репортажа на Теодора Георгиева по Bulgaria ON AIR
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase
Коментари Напиши коментар
13
Щирлиц
преди 3 годиниКакво стана с разчитането на изгорелият тахограф?Установихте ли почивал ли е шофьрът?За какво служат камерите на прехвалената тол система,ако с тяхна помощ не можете да установите кой с каква скорост се е движил по магистралата в случая поне?Експерти на рояци са се навъдили...
12
Анонимен
преди 3 годиниПроблемът е и зимно време, когато има снегопочистване. През металните може да се избута снега докато през бетонните го задържат"Кой подари дипломата на този пурко? Поне има интернет да гледа как в нормалните държави си чистят снега. Снегорин до мантинелата е най-напред, изхвърленото от него се предава на друг и т.н. , а този в аварийна лента е роторен и изхвърля в полето. Да подава оставка, друг е въпросът, че например един с бобкат и Беларус беше спечелил да чисти Пампорово преди години
11
Анонимен
преди 3 годиниА СЕГА НАПРАВЕТЕ СТАТИСТИКА ЗА ПОСЛЕДНИТЕ ДЕСЕТ ГОДИНИ,КОЛКО ТИРА С ТУРСКА РЕГИСТРАЦИЯ СА КАТАСТРОФИРАЛИ В БГ И ЗАЩО ЛИ ВСЕ ИМА ЗАГИНАЛИ И РАНЕНИ?!ПРОВЕРЕТЕ КОЛКО ТИРОВЕ С РЕГИСТРАЦИЯ РАЗЛИЧНА ОТ ТУРСКА СА КАТАСТРОФИРАЛИ СЪС ЗАГИНАЛИ/и ранени/И СЪПОСТАВЕТЕ,ЗАЩОТО ДЕН ПРЕЗ ДЕН ВСЕ ТУРСКИ ТИРОВЕ ПРАВЯТ ТЕЗИ ПОРАЗИИ У НАС!НЕ Е ЛИ ТЕРОРИСТИЧЕН АКТ ТОВА/камикадзета/,СЪЩО КАТО В ДРУГИТЕ ГОЛЕМИ ЕВРОПЕЙСКИ ГРАДОВЕ НАПОСЛЕДЪК,ВРЪХЛИТАЩИ КОЛИ ВЪРХУ ХОРА,УБИЙЦИ С НОЖОВЕ...ВРАГОВЕ НА ХРИСТИЯНСКА ЕВРОПА!!!