Електронното обучение се регламентира. Депутатите на първо четене приеха промени в Закона за предучилищното и училищното образование. Обучението от разстояние ще бъде приложимо при извънредни ситуации, подобни на пандемията от COVID-19, при грипни ваканции и други непредвидени обстоятелства. МОН начерта три сценария за осъществяването на онлайн обучението през новата учебна година.
 
Председателят на Съюза на работодателите в системата на народната просвета - Диян Стаматов, заяви, че това е гъвкав вариант.
 
"Този вариант е приложим и удачен за много семейства, като тези със здравословни проблеми", посочи той в ефира на Bulgaria ON AIR.
 
Поправките в Закона предвиждат училищата да имат право 20% от часовете да се провеждат онлайн.
 
"Всяко училище ще може да прецени как да разпредели тези 20% - дали само определен предмет да се провежда онлайн или даден час. Дистанционното обучение е много различно, то не е традиционното за всички. Но в ситуацията, в която бяхме, това беше единственият възможен вариант. Смисълът на тези 20% е да дърпа образованието", обясни Стаматов.
 
Според него се задава трудна и различна учебна година.
 
"Досега всички бяха в еднакви условия, затворени с дистанционното обучение. Смесеното обучение ще бъде по-трудно за осъществяване. Това са деца, за тях дистанцията не съществува, а и учителите ще се притесняват. При последните изпити бяха проверени всички учители и ученици с термометри. Оказа се, че не са толкова точни - измерваха по 34 градуса. Не мога да си представя всяка сутрин да се измерват всички деца и учители с тези термометри. А родителите не трябва да си позволяват да пускат деца със симптоми. Доверието ще е ключовият и важен фактор занапред", обясни директорът на столично училище.
 
Диян Стаматов смята, че един от минусите на дистанционното обучение е, че децата губят интерес и в такава среда.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase