Българските превозвачи се подготвят скоро да пуснат и международните автобуси. Интересът към пътуванията все още е слаб, отчитат от бранша. Въпреки това те са длъжни да изпълняват всички линии по график заради сключените договори с общините.
"В момента в автобуса ни до Варна има 2-ма пътници. Сметките не излизат. Но ние предлагаме и социална услуга, която няма как да прекратим”, обясни пред Нова тв Георги Атанасов, управител на фирма превозвач.
Той обясни, че превозвачите изпълняват всички договори, които са подписани с общините. От бранша обаче отчитат огромни загуби.
"Не се знае кой докога може да издържи. Разчитаме на диалог с държавата за някакъв вариант, с който да бъдем подпомогнати”, заяви Атанасов.
Иван Мирославов, директор на столичната централна автогара, обясни, че преди извънредното положение всеки ден около 250 автобуса са тръгвали, а по време на извънредното положение са били между 17 и 20. Постепенно се възстановява работата. В момента от столичната централна автогара тръгват по около 140 автобуса.
Някои от курсовете до чужбина като тези до Гърция също са възстановени.
За сигурността на пътниците в купетата на автобусите са монтирани допълнителни филтри, които пречистват въздуха, осигурени са дезинфектанти, рейсовете се дезинфекцират преди и след всеки курс, а пътниците задължително са с маски.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase
fallback
fallback
fallback
Коментари Напиши коментар
20
за цената
преди 3 годиниСлед като ограничиха излизането от градовете, ходихме до София със сина, за да си вземе книгите, компютри и др. неща, тъй като жената не искаше да пътува с обществен транспорт. Преди карантинта си е идвал с влак или автобус. Направи ми впечатление, че с кола изобщо не е много по-скъпо. Зависи от колата, но горе-долу 50-60 лтр бензин в двете посоки. Т.е. с колата ни е излязло към 20лв/човек в една посока, а автобусният билет е към 30лв. Ако са 3-4 човека, разхода е още надолу!
19
Защо
преди 3 годиникато са знаели,че имат малко пътници не са извършили курса с пътнически микробус със съответно по-малко разходи? Не знам дали няма някакви пречки юридически да се направи това, признавам. Изхождам от чиста практичност и адаптация към ситуацията.
18
Чичо
преди 3 годиниКато видят зор всички дърпат държавата да помага.Нали е демокрация?Всички бизнесмени искаха по-малко държава във всички сектори,за да си разиграват коня -кой както иска.Тогава да върнем всичко държавно.За какво беше тая приватизация?Да гушкаме пачките,а когато стане напечено-държавата да спасява бизнеса.Има един израз,,Който го може-го може,,.Който не може да фалира.Нишата няма да остане празна.