fallback

Вчера бяха приети тол такси, които са реверанс към нашите транспортни фирми, защото се очаква, че те ще претърпят загуби от пакета "Макрон". Самият пакет сам по себе си не е лош, но е твърде рано и ние да ги прилагаме. По този начин железопътният транспорт е поставен пред проблем. Идеята на тол системата бе част от товарите - 25-30%, да се прехвърлят на жп транспорта. Темата коментира инж. Ясен Ишев, председател на Ус на Научно-техническия съюз по транспорт, в предаването "Бизнес старт" по Bloomberg TV Bulgaria.

"Обхватът на тол системата е спорен момент. Размерът на тол таксите ще бъде между 0.03 - 0.20 лв. на километър в зависимост от емисионния клас на превозното средство и класа на пътя. Става въпрос за автомобилите най-нисък клас, които са най-старите, шумните и замърсяващите. Тарифата се определя от класа вредни емисии и от шума и от натоварването от автомобилите", коментира Ишев.

Инженерът сподели и мнението си по темата за "недомислието, възникнало в процеса на уточняване на обхвата на тол системата за тежкотоварните автомобили и за електронните винетки за леките автомобили".

"Ние считаме, че в границите на урбанизираните територии не трябва да се плаща тол такса, нито електронна винетка. Извън тях трябва да има символично заплащане", каза Ишев.

Цялото интервю можете да гледате във видеото ТУК

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

3

Анонимен

преди 4 години

Баси глупостите, баси измисления експерт! ЖП транспорта няма капацитета да поеме и един процент от товарите превозвани от автотранспорта, да не говорим че той е супер неудобен за повечето клиенти и доставчици, които трябва да да закарат стоки си до товарен жп пункт, а другите да ги вземат от друг такъв. ЖП превоза е оправадан и рентабилен само когато самите производствени и складови бази са разположени на жп трасе.

2

Правилно

преди 4 години

въведете такса от 1 лев на километър,за да е честно и да процъфтява БДЖ.Е, същевременно всичко,ще поскъпне двойно,но това е без значение.Най-много,да емигрират още един милион,ама това не е важно.Тук,ще останат само най-красивите и най-умните и кадърните.А,БДЖ-то ще зацъфти и ще върже.

1

Анонимен

преди 4 години

ТОЛовете трябва да са като в съседните държави,примерно Гърция.Какво толкова има да се умува?!Е и пътищата трябва да са ни като техните естествено!!!!За да иска държавата рябва да дава!Не само %-ти да се плащат на властта,а истински пътища с истински такси!

fallback