Снимка: Димитър Кьосемарлиев, Dnes.bg
fallback

Тол таксите за масовите тежкотоварни превозни средства - с тегло между 3,5 т и 12 т, ще са от 3 до 7 ст. на километър, в зависимост от емисионния клас на превозното средство и класа на пътя.

Днес правителството одобри тарифата.

Oще по темата
Тол сегментите са над 5 800 броя. Най-дългият платен участък е по магистрала "Марица" с дължина от почти 24 км – между село Крепост и отбивката за град Харманли.

Най-късият тол сегмент в платения обхват е малко над 150 м в района на област Шумен. Най-новият участък е отсечката Ябланица - Боаза на автомагистрала "Хемус", която беше пусната в експлоатация през октомври 2019 г.

За 3 115 км тежкотоварните автомобили ще плащат тол такси. Това са 803 км автомагистрали и 2 312 км пътища първи клас.

Близо 17 000 км от около 20 000 км републиканска пътна мрежа ще бъде безплатна за товарните автомобили над 3,5 тона.

Стойността ще се изчислява на изминат километър, като всяко навлизане в тол сегмент ще се приема за пълното му изминаване.

Товарните автомобили с тегло между 3,5 т и 12 т и с най-високите еко класове Евро V, Евро VI или EEV ще плащат по 3 ст. на километър на автомагистрала и 4 ст. на километър за първокласните пътища. За тези с емисионен клас Евро III или Евро IV тарифата ще е 4 ст. на километър за автомагистрала и 5 ст. на километър за първи клас пътища, а за тези с най-ниската екокатегория — клас Евро 0, I или II —6 ст. и 7 ст. на километър, съответно за автомагистрала и първи клас пътища.

Тежкотоварните автомобили с тегло над 12 т и с две или три оси ще плащат в зависимост от емисионния си клас между 6 ст. и 11 ст. на километър за автомагистрали и между 5 ст. и 10 ст. на километър - за първи клас пътища.

Камионите с тегло над 12 тона, с четири и повече оси ще плащат в зависимост от емисионния си клас между 11 ст. и 20 ст. на километър за автомагистрала и между 10 ст. и 19 ст. - за първи клас пътища.

Автобусите с тегло до 12 тона, с емисионен клас Евро V, Евро VI или EEV ще плащат 1 ст. за автомагистрала и първи клас пътища, а тези с емисионен клас Евро IV, Евро III, Евро II, Евро I или Евро 0 - 2 ст. на километър за автомагистрали и първи клас пътища.

Тарифата за автобусите над 12 тона ще е от 2 ст. до 4 ст. на километър за автомагистралите в зависимост от екокатегорията. За първокласните пътища автобусите над 12 тона с екокатегория Евро V, Евро VI или EEV ще плащат по 1 ст. на километър, а с емисионен клас Евро IV, Евро III, Евро II, Евро I или Евро 0 - 2 ст. на километър.

За ползване на платената пътна инфраструктура от пътни превозни средства с тегло над 3,5 т, използващи като единствен източник алтернативни горива, тол таксата ще е в размер на 50 на сто от стойността, определена за съответния вид автомобили и за категория ЕВРО VI, EEV.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

10

Анонимен

преди 4 години

един рработник подържка какво ще получи като с тези стотинки трябва да се плаща заплата минимум на кпп са 6 човека а те ще са три ппункта това 18 човека на три смени колко сте жалки нали има винетки.не съм шовиор немамкола но това е недопустио след като има винетки

9

Анонимен

преди 4 години

За хората които се чудят кой печели или че било смешно евтино и т.н.Проста математика... до сега една дневна минетка беше 23лв за камион над 12. Като зе един ден може да мине 400-600 км. Сега това ще му коства около 66лв... почти три пъти.Хората забравиха че минетката беше 54лв и АПИ я вдигнаха с обещания че ще правят повече пътища и това ще е видимо...Видимо е че правят, но е видимо и че до няколко години са за основен ремонт. а... Участъкът преди С. Загора 42км с ограничение 90км/ч стои 3г.

8

Анонимен

преди 4 години

20 km по 7 ст. са 1.40 . Това за да караш ТиР. Защо не се разходят до Гърция да видят как те дерат по 2.40 Евро за лека кола?Или - каква е идеята - да започнат да минават всички по нашите магистрали ли?Ами че те ще се разкапят за 2 месеца, като си ги знаем как са правени.Каква е тая безумна схема.. "Кой" печели от това?

fallback