Снимка: БГНЕС
fallback

Четвърта година продължава ремонтът на тунелите в прохода "Витиня". След като едната тръба беше реконструирана и пусната за движение, другата все още се бави.

Директорът на "Техническа дирекция", "Автомагистрали" ЕАД инж. Евгени Генчев обясни, че към момента ремонтът, който се извършва през т. нар. "лява тръба" започва през 2018 г. с идеята тунелът да се приведе към европейските нормативи.

Oще по темата

В хода на строителните работи е направена система от опасни разливи, подменена е хидроизолацията и пътната настилка. Генчев заяви, че работата на работниците е съсредоточена върху това да привържат масива към първичната и вторичната облицовка, за да работят заедно.

"По-различното в този тунел е, че при подмяната на частичната хидроизолация, се натъкнахме на каверна (кухина). Наложи се да се направи георадарно обследване на целия тунел. Бяха открити и констатирани големи кухини по цялата дължина на тунела", обясни инженерът пред bTV.

По думите му това създава опасност от динамично натоварване на тунелната конструкция при сеизмични действия. Затова строителите инжектират допълнителен разтвор, който да запълни и елиминира кухините, допълни Генчев.

Той подчерта, че според Наредба 1 от 2007 г. се изисква съобразно дължината на тунела да се направят напречни галерии на двете тръби – две пешеходни и една пътна. След като се укрепи тунела, ще се пристъпи към тази стъпка.

Тръбата трябва да бъде пусната през втората половина на 2020 г.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

30

Анонимен

преди 4 години

Що не извикаме китайците? За една седмица ще приключат ремонта, а за още един месец ще направят още един тунел.

29

Анонимен

преди 4 години

А после ще затворят дясната тръба

28

Анонимен

преди 4 години

До 29Да оставим анизотропията настрани, но по време на курса случайно някой от водещите да е споменал кой е най-големия геолог?

fallback