Снимка: pexels.com

пациентски организации се обединиха в създаването на

Онлайн платформа ще събира мнението на пациенти след престой в болница. Това обедини пациентски организации, както и Център за защита правата в здравеопазването /ЦЗПЗ/ и Сдружение за развитие на българското здравеопазване.

В нея желаещите ще могат да дадат оценка за това как са били лекувани, като има предприети мерки в платформата да липсват фалшиви сигнали, подчерта Стойчо Кацаров от ЦЗПЗ.

Пациентите ще оценяват лечебното заведение по предварително зададени критерии, които ще бъдат предоставени и на болниците, които ако имат желание.

По думите на Кацаров, целта е публичност на информацията за болниците, като лечебните заведения ще трябва да отговорят дали имат публикувани на достъпно място цените на услугите си, публикуване на снимки на екипите, работещи в болницата, публикуване на образци за информирано съгласие, публикуване на процедурата за жалби, както и на информация за вътрешноболничните инфекции, броя на смъртните случаи и др.

Целта на тази информация, засягаща лечебните заведения, е само за да се ориентира пациентът, когато избира в коя болница да потърси помощ, обясни Кацаров.

Болниците, които отговарят на всички критерии, зададени в платформата, ще получат пациентски сертификат "Добра болница", който ще е валиден една година, каза Пенка Георгиева от пациентски организации "Заедно с теб".

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase