Снимка: Министерството на туризма

Министерството на туризма ще стартира обществени поръчки на стойност 15 млн. лв., чиято цел е промотирането на страната ни като туристическа дестинация. Търговете ще бъдат на отделни лотове по пазари, като ще се търсят най-добрите решения за привличането на повече организирани туристи у нас, обяви министър Николина Ангелкова.

Тези средства ще са от изключителна полза за крилата на сезоните, посочи още Ангелкова, цитирана от Министерството. Ако тази инициатива е добра и работи, ще бъде устойчива в политиките на министерството, стана ясно от думите й.

Министърът подчерта също голямото значение на европроектите за привличане на допълнителни средства за сектора. Тя заяви, че целта е да се осигури по-дълъг престой на туристите, за което вече се прилагат и нетрадиционни форми на реклама. Важни са също срещите с блогъри, влогъри и инфлуенсъри, за да увеличим още интереса към страната, посочи Ангелкова. Това може да са както рекламни стратегии, така и субсидиране на чартърни полети.

По думите й независимо от трудната година и негативната кампания в началото й, статистиката говори за успешно развитие спрямо рекордната за туризма 2018 г.

От януари до септември 2019 г. чуждестранните визити у нас са над 7,8 млн., като спадът спрямо същия период на 2018 г. е едва 0,8%. По данни на НСИ 1,374 млрд. лв. са приходите от нощувки в местата за настаняване с 10 и повече легла за периода януари-септември 2019 г., ръстът е 4,2% спрямо същия период на 2018 г.

Пренощувалите лица в местата за настаняване с 10 и повече легла са над 6,8 млн., което е увеличение с 4,9% в сравнение със същите месеци на 2018 г., информира още министърът. 

Със съвместните усилия на държавата, местната власт и бизнеса и отчитайки огромния потенциал на Пловдив, съм убедена, че съвсем скоро туризмът ще е  структуроопределящ отрасъл за икономиката на града и региона, каза още тя.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase