Снимак: МТ
fallback

Пловдив е сред най-важните центрове за устойчиво развитие на туризма в България, особено когато говорим за културно-исторически, балнео-, СПА, винен и гурме продукт. След създаването на самостоятелното Министерство на туризма област Пловдив бележи 12% стабилен ръст, заяви министърът на туризма Николина Ангелкова на дискусия в града на тема "Пловдив – център за развитие на туризма 2020-2030 г.“.

Ангелкова приветства постигнатото от местните туристически организации и приетата през пролетта на настоящата година Областна стратегия за интегриран и устойчив туризъм през периода 2019-2027 г., която чертае конкретни мерки за утвърждаване на региона като целогодишна дестинация с разнообразни видове услуги, съощиха от Министерството.

Предлагам в Националната програма за туристическа реклама на страната да се включи Пловдив като домакин на годишна среща с международно участие на туристическия бранш и туроператорите, за да се повиши още повече интересът към тази част на България, посочи Ангелкова. Градът има потенциал да привлече високи брандове хотели за делови събития и ще има сериозно присъствие в този вид туризъм, който съставлява ниша от 5% в отрасъла.

Тя съобщи, че от началото на годината до август включително в местата да настаняване с поне десет легла в област Пловдив са пренощували общо близо 373 хил. туристи, което е 6,5% ръст спрямо същия период на рекордната 2018 г. Реализираните нощувки са общо над 743 хил. с ръст 4,5%, а приходите от тях възлизат на повече от 36 млн. лв. - 8,1% ръст.

Несъмнен принос за тези резултати има и инициативата "Пловдив – европейска столица на културата 2019“.

Като имаме предвид, че туристите в места за настаняване с под 10 легла са част от общия поток, то нощувките са много повече, тук идват и еднодневни туристи, каза още министърът. Характерно е, че те отсядат средно за около 3 дни с 2 нощувки, но възможностите са доста по-големи, още повече че областта участва във всички дестинации, които министерството разработи – културно-исторически, балнео- и СПА, винено-кулинарни.

Говорейки за СПА индустрията и разширяването на активните сезони, Ангелкова припомни, че вече е факт договорът със 136 германски здравноосигурителни каси, по силата на който осигурени германски граждани ще могат да ползват услугите на нашия здравен туризъм. Това е исторически пробив, той ще обхване и частните хотели. В момента 26 хотела са сертифицирани и това не изисква такси, просто базата трябва да отговаря на изискванията на българските и германските нормативни документи, стана ясно от думите й.

Тя не отмина и проблемите в сектора през 2019 г. – не само заради силната конкуренция в региона, но и заради фалитите на туроператори. Независимо от това и въпреки негативната кампания в началото, през трите летни месеца над 4,4 млн. чужди туристи посетиха страната ни и беше отчетен само 1% спад спрямо същия период на рекордната 2018 г.

От януари до август тази година чуждестранните визити са близо 6,9 млн., като спадът спрямо първите 8 месеца на 2018 е 0,6%.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

8

Гробокопач

преди 4 години

До РВГРОБ са измъкнали един предизборен плакат: "Работа, работа, работа" и "Бюлетината е трудов договор". То, зависи, какво се разбира под работа;))) Обикновено за електората остава сменянето на чаршафите, а другото усвоява чиста пара;)))

7

Анонимен

преди 4 години

"Алооууу, трябва ни производство и износ бе драги ни гениални управляващи."Нямаш ги вече кадрите за производството... като теб трябваше да се мисли преди 25-30 години, вече отиде коня у ряката.

6

РВ

преди 4 години

Държава която разчита основно на туризъм за приходи е бананова република. Алооууу, трябва ни производство и износ бе драги ни гениални управляващи. Туризма е бонус.

fallback