Архив: Булфото

Национален културно-туристически календар ще привлича в България неорганизирани туристи и корпоративни клиенти освен традиционните летовници, съобщи при представянето на проекта в областната управа в Добрич председателят на Националното сдружение на малкия и среден бизнес в туризма Веселин Банковски.

Около 2 000 000 души, които обикновено пътуват с нискотарифните авиокомпании, посещават годишно България. Този туристопоток, който не е привлечен само от шезлонга на пясъка и не е любител на евтиния алкохол, е по-активен и има голям потенциал, поясни председателят на сдружението.

По думите му големи компании с по няколко завода и хиляди работни места, които се представят на панаири в България, предпочитат за тиймбилдинги други балкански страни, защото у нас не им се предлагат подходящи пакети.

Националният културно-туристически календар не е списък от събития, а интерактивно пространство с времето, мястото и темите на прояви и дейности, които могат да бъдат споделени в деветте туристически района на страната, добави председателят на браншовата организация.

Освен че ще насърчи нови групи туристи да открият България като дестинация, сдружението ще насити календара и с прояви поне 45 дни преди и след летния сезон.

Проектът "загърбва" стереотипите и предлага нови наименования за туристическите сезони, каза Веселин Банковски, цитиран от БТА.

Според сдружението лятото ще посреща туристи като сезон на светлината, есента - на радостта, зимата - на усмивките, пролетта - на цветята, а целогодишният туризъм ще вдигне средната заетост на почивните бази и ще задържи работната ръка в туристическата индустрия.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase