Снимка: БулФото
fallback

Много често жертваме графика, за да не се допускат големи инциденти. Така обясни честото закъсняване на влакове председателят на Съвета на директорите на БДЖ Григорий Григоров пред БНР.

Oще по темата

По думите му негостигът на локомотиви е най-сериозния проблем пред държавната компания.

"Средният недостиг на локомотиви е около 15 на ден, при необходимост от 128 локомотива дневно", изтъкна Григоров.

Инцидентите, които се случват по трасета и гари достигат до 40-50 на месечна база. Председателят на борда на директорите на БДЖ допълва, че за последните 12 месеца обстановката не е се подобрила, но обещава, че през следващата година проблемът ще бъде решен.

Той признава, че друг основен проблем, който от холдинга не се успели да решат, е вътрешната организация на ремонтите, "която води до недостиг на подвижен състав и до по-ниско изпълнение на графика".

Около 300 пък са вагоните на средна възраст 35 години се използват от БДЖ.

До края на септември или началото на октомври ще бъде обявена поръчка за нови 6 локомотива и 10, които ще бъдат на 160 км/ч. Надяваме се за 12 месеца да бъдат доставени", обяви Григоров и добави, че има предвидени 64 млн. лева за подобряване на техническото състояние на влаковете, но може би няма да бъдат инвестирани изцяло през тази година, защото поръчките вървят бавно.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

12

Анонимен

преди 4 години

Няма значение, че липсва подвижен и тягов състав. Важно е шефчетата да получават бонуси и премии. За премии и бонуси отиват толкова пари, колкото да се купи поне един локомотив годишно.

11

Вуйчо

преди 4 години

Най-голямата ирония си остава това как чакат по един час на гарата при смяната на часа.

10

Вуйчо

преди 4 години

До Анонимен номер 5Е, айде сега чак да се разпаднат няма, плюс това цените на билетите са скромни. Например София - Пазарджик е около 7 лева. Който има кола, да си се вози с нея , влаковете са за бедняците.

fallback