Кадър: Bulgaria ON AIR
fallback

България е на челно място в ЕС по брой загинали при катастрофи с леки автомобили на 1 милион жители. Това сочи анализ на Евростат за тенденцията със злополуки през 2017 г.

Oще по темата

456 души у нас са загинали при катастрофи с леки автомобили, а с пътнически автобуси - 5 души. Загиналите пешеходци са 118. Общият сбор на загиналите при пътни инциденти у нас надхвърля 700 души.

"Винаги досега вината се е хвърляла върху човека, трябва да се промени пътната среда. Имаме примери за много пешеходни пътеки на недобре избрани места", каза Иво Танев от Института за пътна безопасност.

По думите му няма механизъм за установяване на пияни водачи от полицията, дори след подаден сигнал. Според него доста хора са назначени да организират пътното движение без да разбират от него.

"Сякаш нямаме страх от законите, свикнали сме да дадем някой лев и да се оправи проблема. Нужни са крайни мерки, дори конфискация, за да минимизираме последиците, посочи той.

Като една от основните грешки той посочи липсата на детски столчета при возенето на деца.

"Мисия нула" - целта е нула жертви по пътищата

"Искаме не само на 15 септември" "Пътна полиция" да проверява за това, а постоянно", посочи Владимир Тодоров от Асоциацията на пострадалите и застрахованите при катастрофи.

У нас има 35 места с концентрация на тежки катастрофи, които се знаят от над 30 г., но никой не прави нищо за преодоляването на проблема, обясин той.

"Нещата са сложни и не очаквам до края на годината промяна в законодателството", допълни Танев пред Bulgaria ON AIR.

Коефициентът на смъртност при ПТП показва доста отчетлива разлика в ЕС между страните с ниски и средни доходи, от една страна, и страните с висок доход. По-богатите страни са с по-малко инциденти с фатален край на пътя.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

35

anonimen

преди 4 години

В по-богатите страни карат нови автомобили, които са по-безопасни.

34

Анонимен

преди 4 години

Държавата изтрепа хората край Своге, но ... шофьора бил виновен, че не е съобразил, че мафията на ГЕРБ е сложила евтини материали и асфалтът няма необходимото сцепление. Нали така *** герберски...

33

Анонимен

преди 4 години

Разбира се, че държавата е виновна, щом има толкова ясно различие между богатите и бедните държави. Трябва да си кьорав, за да не го виждаш. В крайна сметка всеки инцидент на пътя е в резултат на действията/бездействията на държавата. Слага държавата лош асфалт - шофьорите били виновни. Държавата не поддържа пътищата - шофьорите били виновни. Няма контрол по пътищата - шофьорите били виновни. Хайде стига с тази 80-процентщина!

fallback