Кадър: Bulgaria ON AIR

От началото на годината жертвите на пътя са близо 300, а двойно повече ранени. За сравнение през 2018 загиналите са 611, а ранени – 8500. Черната статистика е придружена и от ръст на катастрофите през последния месец. Най-често тежките инциденти се причиняват от млади водачи, а причината - висока скорост.

Още по темата

В последно време имаше и няколко инцидента с автобуси, които превозват деца. Един катастрофира, друг се запали в движение, а трети бяха случаите на заловени с алкохол водачи, които превозват ученици.

Зад кормилото на пътна безопасност обаче няма никого, коментира Диана Русинова от Института за пътна безопасност.

"Ние имаме много сериозен проблем, който ние от ИПБ нарекохме - политическа криза в сферата на управлението на пътната безопасност", категорична беше тя.

По думите ѝ у нас има повтарящо се събитие - катастрофи, жертви и ранени, независимо от вида на превозните средства, а това говори за пълна незаинтересованост от страна на тези, които трябва да взимат мерки.

"Не променяме средата и непроменяйки средата, няма как да очакваме някакви резултати", посочи експертът от Института за пътна безопасност пред Bulgaria ON AIR.

Русинова коментира още, че държавата не използва всички мерки за ограничаване на пътния травматизъм, а само се правят акции и се завишават санкции, което според нея явно не действа.

Тя обясни, че у нас се кара с висока скорост, защото се позволява и уточни, че това може да се промени с инженерни мерки по самите шосета.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase