Снимка: Bulgaria ON AIR
fallback

 Вчера режисьорът Георги Дюлгеров беше блъснат от кола, докато карал колелото си, а шофьорът избягал. Днес 15-годишно момче изгуби живота си, след като беше блъснато от кола на кръстовище в София.

Йонко Иванов, който е председател на Съюза на преподавателите по авто-мото подготовка, беше категоричен пред камерата на Bulgaria ON AIR, че подобна статистика никога няма да бъде прекъсната у нас, докато всичко в страната ни е само "игра на думи".

Така той определи все още чаканите нови закони, които да заместят остарялата нормативна уредба, която регламентира движението по пътищата.

Oще по темата

"Беше пълна пушилка, че ще се направят нови три закона, които да изместят стария, които трябва да са много актуални, да бъдат приложими и на базата на това, което ще вменят в обществото, ще намалее и травматизма по пътя. Третият закон дори не е излязъл", посочи Иванов пред Bulgaria ON AIR.

Христо Радков от Българското обединение на шофьорите пък каза, че нови санкции и завишаването на старите за шофьорите очевидно не действа за намаляване на жертвите по пътищата, защото тяхната бройка не е намаляла.

Радков подчерта, че само у нас се свалят номерата на автомобил и се взимат книжки за неплатена глоба, без значение дали си уведомен. Той нарече това тормоз върху водача.

"Не беше правилно да качваме санкциите и да въвеждаме нови с цел да намалим травматизма. Имаме на година между 15 и 20 хиляди свалени номера на автомобили. Отиваме да регистрираме на ново в КАТ, това значи, че пак плащаме на държавата, но всичко това е насочено към приход за държавата, а не към пътна безопасност", настоя Христо Радков в студиото на "Денят ON AIR".

Експертите бяха категорични, че у нас много неща за сгрешени, когато става въпрос за пътен травматизъм. Йонко Иванов посочи, че у нас се строят пътища, но хората не могат да шофират.

С Христо Радков бяха категорични, че очакват работата на новата Агенция за пътна безопасност, но не са сигурни кои ще са експертите там.

Експертите посичаха още нещо много ясно, а то е, че не са виновни само шофьорите или тяхното обучение за многото жертви по пътя.

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

40

Анонимен

преди 5 години

То е ясно защо...защото полицията отново е на места където е по-вероятно да отчете нарушение отколкото на опасни участъци. Всичко се прави с цел да се пълни хазната, а не да се предотвратят ПТП. Защото КАТ продължават да се крият в храсталаците

39

гостенин

преди 5 години

Опростете нормативната уредба, направете правилата прости и лесни, а не в посока усложняване, каквото се прави сега. Вместо един се чакат три закона, а след като излязат пак ще се отчита неуспех. По-добре е да се правят пътища по които лесно се кара. Трябва да се изправят завоите и да се разширява платното. Пресен пример на обратна тенденция е новоасфалтираният път за Монтана през Петрохан. Пътят е стеснен и не е изправен нито един завой, навсякъде са нацвъкани ограничения от по 40 километра.

38

Анонимен

преди 5 години

До РеалистИ не на последно място - простащината на целокупния. В страна, в която всеки се мисли за особненост и върви / шьофира по улиците сякаш има сертификат за изключителност няма как да се въвеждат правила и закони. В същата тая страна правораздавателната система е прогнила из основни, просто защото е населена със същия тип хора... Така че ако ще и космически глоби да въведат, докато всички не видят по телевизията "големци" с актове и тикнати в пандиза, няма нищо да се промени.

fallback