Снимка: pixaBay
fallback

По повод пътния инцидент в неделя, в който участва лидерът на ДОСТ Лютви Местан, Агенция "Пътна инфрастуктура" обясни, че кръстовището  е проектирано, построено и сигнализирано по всички правила на нормативната уредба, съобщава Dir.bg.

Проектът за пътна сигнализация е изготвен съобразно Закона за движение по пътищата и е съгласуван от "Пътна полиция".

Средно на денонощие в участъка преминават над 5000 превозни средства и от пускането на отсечката в експлоатация през 2014 г. досега в района на кръстовището при село Загорско няма пътни инциденти, твърдят от Агенция "Пътна инфраструктура".

Oще по темата

Въпреки това на пръв поглед излизат някои нередности: „Първото е, че преди кръстовището няма знак за ограничение на скоростта. Второто е, че е поставен знак "Стоп", но няма хубава видимост, защото от едната страна имаме завой", алармира вчера Богдан Милчев от Института по пътна безопасност.

Според Милчев при случая с Местан не става въпрос кой участва в инцидента, а организацията на пътя при разклона за село Закорско повишава аналогично риска от тежки произшествия. „Кръстовището е смъртоносно", беше категоричен той.

Диана Русинова от Института за пътна безопасност наблегна на необходимостта от спешни мерки за обезопасяване на кръстовищата в района.

"Трябва да се направи ревизия на пътната инфраструктура в спешен порядък и да се изработят мерки, в които да се инвестира, за да може пътищата да осигуряват безопасност. Има неща, за които трябва да се помисли, извън самия инцидент", коментира тя в интервю пред БНР.

Мерките за сигурност включват поставяне на няколко знака и преправяне на пътната маркировка.

"Това няма да е нещо, което ще струва милиарди. Това ще е нещо, което дори може да се окаже, че е някаква смешна сума от порядъка на 5 - 20 хил. лв.".
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

33

Откъм...

преди 5 години

...Кърджали видимостта е на критичната граница - между 90 и 110 метра / според височината на автомобила и шофьора/, Това предопределя критично време за реакция - при 90 км/ч разрешена скорост - около 3,5 - 4 секунди. При над 120 - под 3 секунди.При тези условия липсата на ограничение на скоростта от порядъка на 60 км/ч е истинско престъпление!

32

Сп??нс

преди 5 години

Пак да поспамя, ама тези от пътното да вземат да се разходят по Западна Европа, па да видят как са решени подобни кръстовища. Светофар, кръгово, полукръгово, легнали полицаи, радари и т.н. , и да не ни убеждават че с малко бяла боя и ще се оправи опасния участък.

31

чарли

преди 5 години

Какво е било атмосферното налягане по това време ?

fallback