Архив: Булфото
fallback

По 120 000 лева средно на ден са плащали авиокомпаниите през изминалата година, за да преминават през въздушното ни пространство. Трафикът в небето ни е огромен – 800 000 самолета са прелетели през 2018 г., което е малко над 10 на сто повече спрямо година по-рано.

Авиокомпаниите, ползвали за прелитане българско въздушно пространство, са 906, като заплащат базова такса от 26,72 евро или около 52 лева, сочи статистиката на Държавно предприятие "Ръководство на въздушното движение" (РВД).

България предвижда да увеличи таксите за прелитащи над въздушното си пространство самолети, но намалява чувствително тарифите за обслужване на машините в зоната на летищата.

Това предвиждат внесените за обществено обсъждане от правителството нови тарифи за аеронавигационните такси за прелитане и обслужване на самолетите в зоната на българските летища, които събира РВД, известно още като БУЛАТСА. Промените в наредбата за таксите влиза в сила със задна дата от 1 януари 2006 г.

Прелитащите през българското въздушно пространство самолети ще плащат с почти 5 евро повече през тази година. От 26,72 евро за прелитане, които са плащали самолетите през 2018 г., вече ще плащат по 31,42 евро.

Освен покачването на таксите обаче, приходите на РВД се очаква да нараснат, защото се прогнозира увеличение на трафика през българското въздушно пространство с над 30 на сто. Нарастването на трафика е в резултат на увеличението на потоците от въздухоплавателни средства между Европа и Северна Америка до Турция, Близък и Далечен изток, Гърция, Кипър и Израел, както и на тези от и до Египет, пише "Монитор".

От РВД отчитат и нарастване на полетите от и до международните летища у нас. Предстои и дългоочакваното пускане в експлоатация на новото летище на Истанбул, което се очаква да доведе до нарастване на трафика и до Турция с около 30 на сто.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

13

doko

преди 5 години

Е нема ли да има бонуси за електрически и соларни??!!!? Аз кво да правя с моя дирижабъл?!?!?На хелий съм...Колко ще ме ощавят?

12

Просто питам

преди 5 години

Знае ли някой колко вземат съседите? Няма да се учудя око прибират повече.А колко киросин изпускат над главите тези които се снижават за кацане?

11

Диспечер #1

преди 5 години

Таксата е малко по-висока и приходите отиват за заплати на работещите в РВД, за обучение,, за оборудване и т.н.. По закон предприятието няма право на печалба и на остатъчни финанси в края на счетоводната година. Затова заплатите са високи. Разбира се една част от тия пари отива в политическите централи под една или друга форма. Вратички винаги има и това е неизбежно. РВД е хранилка на всяка власт. Но най-айдушки го грабиха Костов и псевдоВисочеството.

fallback