Снимка: Bulgaria ON AIR
fallback

Проблеми с новата митническа информационна система за внос от страни извън ЕС. Тя бе въведена от 7 януари и първоначално с дни блокира стотици камиони със стока на паркингите заради отказ да обработва електронно митническите декларации.

На 11 януари от Агенция "Митници" увериха, че проблемът е преодолян. Tрета седмица обаче хората не могат да получат пратките си от "Български пощи", предаде Bulgaria ON AIR.

От средата на миналата година Агенция "Митници" и "Български пощи" обединиха митническата обработка на пратките от страни извън ЕС на едно място - пощите.

За целта пощенски гишета бяха открити във всички митници в страната. Новата система обаче създава трудности на служителите. А това води до десетки забавени пратки.

От "Български пощи" не конкретизираха дали и кога служителите им са обучени да работят с новата ситема. Увериха обаче, че е нужно не обучение, а практика.

Новата електронна система на агенция "Митници" е поредна мярка за уеднаквяване на митническите декларации в страните от ЕС. Процесът на унифициране е започнал през 2016 г. и вносът от трети страни е последният от модулите, които България въвежда.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

30

"Велика" с

преди 4 години

От началото на тази година половината неща, които съм си поръчал извън еврото не пристигат, независимо САЩ, Канада, Китай, Япония или другаде.След многократно търсене, установих че всичко е загубено от нашите велики митници, пощи или унищожено от тях(батерии)...

29

Оптимист

преди 4 години

Днес, 17 май 2019 отново блокаж.

28

daniel defo

преди 5 години

Пощата от ул. "Веслец" 84 - звънях по телефона - никой никога не вдига!!!

fallback