Проблеми с новата митническа информационна система за внос от страни извън ЕС. Тя бе въведена от 7 януари и първоначално с дни блокира стотици камиони със стока на паркингите заради отказ да обработва електронно митническите декларации.
На 11 януари от Агенция "Митници" увериха, че проблемът е преодолян. Tрета седмица обаче хората не могат да получат пратките си от "Български пощи", предаде Bulgaria ON AIR.
От средата на миналата година Агенция "Митници" и "Български пощи" обединиха митническата обработка на пратките от страни извън ЕС на едно място - пощите.
За целта пощенски гишета бяха открити във всички митници в страната. Новата система обаче създава трудности на служителите. А това води до десетки забавени пратки.
От "Български пощи" не конкретизираха дали и кога служителите им са обучени да работят с новата ситема. Увериха обаче, че е нужно не обучение, а практика.
Новата електронна система на агенция "Митници" е поредна мярка за уеднаквяване на митническите декларации в страните от ЕС. Процесът на унифициране е започнал през 2016 г. и вносът от трети страни е последният от модулите, които България въвежда.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase
Коментари Напиши коментар
30
"Велика" с
преди 4 годиниОт началото на тази година половината неща, които съм си поръчал извън еврото не пристигат, независимо САЩ, Канада, Китай, Япония или другаде.След многократно търсене, установих че всичко е загубено от нашите велики митници, пощи или унищожено от тях(батерии)...
29
Оптимист
преди 4 годиниДнес, 17 май 2019 отново блокаж.
28
daniel defo
преди 5 годиниПощата от ул. "Веслец" 84 - звънях по телефона - никой никога не вдига!!!